Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.
Beneš-Mráz Be-550
Z Multimediaexpo.cz
(+ Nový článek) |
(sociální sítě) |
||
(Nejsou zobrazeny 2 mezilehlé verze.) | |||
Řádka 18: | Řádka 18: | ||
* Dostup: 5 200 metrů | * Dostup: 5 200 metrů | ||
* Dolet: 780 km | * Dolet: 780 km | ||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
+ | {{220 sociálních sítí}} | ||
[[Kategorie:Sportovní letadla]] | [[Kategorie:Sportovní letadla]] | ||
[[Kategorie:Československá a česká cvičná letadla]] | [[Kategorie:Československá a česká cvičná letadla]] | ||
[[Kategorie:Letadla Beneš-Mráz]] | [[Kategorie:Letadla Beneš-Mráz]] | ||
[[Kategorie:Originální články Multimediaexpo.cz]] | [[Kategorie:Originální články Multimediaexpo.cz]] |
Aktuální verze z 26. 8. 2016, 14:56
Beneš-Mráz Be-550 Bibi byl československý sportovní a cvičný dvoumístný dolnoplošník celodřevěné konstrukce s pevným podvozkem ostruhového typu.
Jeho vývoj a výroba probíhala v letech 1936–1939.
Trup letounu tvořila poloskořepinová konstrukce ze smrkových podélníků a čtrnácti přepážek. Jejich průřez byl v dolní partii obdélníkový a v horní lichoběžníkový, se zaoblenými rohy. Do prostorné a bohatě prosklené kabiny se vstupovalo dvířky na obou stranách trupu. Za pilotními sedačkami byl relativně velký zavazadlový prostor. Sedačky měly kožený potah a celá kabina textilní čalounění.
Řízení letadla
Přístrojové vybavení pilotní kabiny bylo na sportovní letoun relativně slušné.
Pilot měl k dispozici – rychloměr, výškoměr, kompas, hodiny, příčný i podélný sklonoměr, otáčkoměr (motoru), teploměr (motoru), tlakoměr oleje a hasicí přístroj.
Technické údaje
- Rozpětí: 11,50 m
- Délka: 7,15 m
- Nosná plocha: 14,00 m2
- Hmotnost prázdného letounu: 320 kg
- Vzletová hmotnost letounu: 560 kg
- Maximální rychlost: 195 km/h
- Cestovní rychlost: 170 km/h
- Dostup: 5 200 metrů
- Dolet: 780 km
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|