Z Multimediaexpo.cz
(Rozdíly mezi verzemi)
Verze z 23. 10. 2011, 19:12
Grand Prix USA 1991 (XXVIII Iceberg United States Grand Prix), úvodní závod 42. ročníku mistrovství světa vozů Formule 1 se potřetí uskutečnil na městském okruhu v Phoenixu (Arizona), který oproti předchozím ročníkům doznal technických změn.
Grand Prix USA
- 10. březen 1991
- Okruh Phoenix
- 81 kol x 3,721 km = 301,401 km
- 501. Grand Prix
- 27. vítězství Ayrtona Senny
- 87. vítězství pro McLaren
- 64. vítězství pro Brazílii
- 65. vítězství pro vůz se startovním číslem 1
Výsledky
Nejrychlejší kolo
- Jean Alesi Ferrari 1'26.758
- 1. nejrychlejší kolo Jeana Alesiho
- 118. nejrychlejší kolo pro Ferrari
- 75. nejrychlejší kolo pro Francii
- 21. nejrychlejší kolo pro vůz se startovním číslem 28
Vedení v závodě
Postavení na startu
- Ayrton Senna McLaren Honda 1'21.434
- 53. pole positions Ayrtona Senny
- 68. pole positions pro McLaren
- 84. pole positions pro Brazílii
- 58. pole positions pro vůz se startovním číslem 1
1. řada
| 2
| 1
|
| Alain Prost
| Ayrton Senna
|
| Ferrari
| McLaren
|
| 1'22.555
| 1'21.434
|
2. řada
| 4
| 3
|
| Nigel Mansell
| Riccardo Patrese
|
| Williams
| Williams
|
| 1'23.218
| 1'22.833
|
3. řada
| 6
| 5
|
| Jean Alesi
| Nelson Piquet
|
| Ferrari
| Benetton
|
| 1'23.519
| 1'23.384
|
4. řada
| 8
| 7
|
| Roberto Moreno
| Gerhard Berger
|
| Benetton
| McLaren
|
| 1'23.881
| 1'23.742
|
5. řada
| 10
| 9
|
| J J Lehto
| Emanuele Pirro
|
| Dallara
| Dallara
|
| 1'24.891
| 1'24.792
|
6. řada
| 12
| 11
|
| Martin Brundle
| Stefano Modena
|
| Brabham
| Tyrrell
|
| 1'25.385
| 1'25.065
|
7. řada
| 14
| 13
|
| Bertrand Gachot
| Mika Häkkinen
|
| Jordan
| Lotus
|
| 1'25.701
| 1'25.448
|
8. řada
| 16
| 15
|
| Satoru Nakajima
| Pierluigi Martini
|
| Tyrrell
| Minardi
|
| 1'25.752
| 1'25.715
|
9. řada
| 18
| 17
|
| Ivan Capelli
| Nicola Larini
|
| Lola
| Lamborghini
|
| 1'26.121
| 1'25.791
|
10. řada
| 20
| 19
|
| Thierry Boutsen
| Éric Bernard
|
| Ligier
| Lola
|
| 1'26.500
| 1'26.425
|
11. řada
| 22
| 21
|
| Gabriele Tarquini
| Aguri Suzuki
|
| AGS
| Lola
|
| 1'26.851
| 1'26.548
|
12. řada
| 24
| 23
|
| Mark Blundell
| Mauricio Gugelmin
|
| Brabham
| Leyton House
|
| 1'26.915
| 1'26.865
|
13. řada
| 26
| 25
|
| Gianni Morbidelli
| Michele Alboreto
|
| Minardi
| Footwork
|
| 1'27.042
| 1'27.015
|
Kvalifikace
Předkvalifikace
Zajímavosti
- V závodě debutovali: Eric van de Poele, Mark Blundell, Mika Häkkinen, Pedro Matos Chaves, Érik Comas
- Poprvé se ve světě formule 1 objevil vůz Fondmetal, Footwork, Jordan, Lamborghini a motory Ilmor.
- Poprvé se představily nové modely AGS JH25B, Benetton B190B, Brabham BT59Y, Coloni C4, Dallara BMS-191, Ferrari F1-91, Fondmetal FA1ME, Footwork A11C, Jordan 191. Lamborghini 291, Leyton House CG911, Ligier JS35, Lola LC91, Lotus 102B, McLaren MP4/6, Minardi M191, Tyrrell 020, Williams FW14
- 25 GP absolvoval Emanuele Pirro a Jean Alesi
- 50 GP absolvoval Stefano Modena
- 75 GP absolvoval Martin Brundle
- 100 GP absolvoval Gerhard Berger
- 100 GP pro motory Lamborghini
Stav MS
Externí odkazy
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010
|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. Tento text je dostupný za podmínek Creative Commons 3.0 Unported – creativecommons.org.
|