Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
Ferrari F399
Z Multimediaexpo.cz
m (1 revizi) |
m (Nahrazení textu „General Electric“ textem „General Electric“) |
||
Řádka 59: | Řádka 59: | ||
==Sponzoři== | ==Sponzoři== | ||
- | [[Soubor:Flag of the United States.png|24px]] [[FedEx]], {{flagicon|Itálie}} [[FIAT (automobilka)|Fiat]], [[Soubor:Flag of the United States.png|24px]] | + | [[Soubor:Flag of the United States.png|24px]] [[FedEx]], {{flagicon|Itálie}} [[FIAT (automobilka)|Fiat]], [[Soubor:Flag of the United States.png|24px]] General Electric, [[Soubor:Flag of the United States.png|24px]] [[Marlboro]], {{flagicon|Nizozemsko}} [[Royal Dutch Shell|Shell]], {{flagicon|Itálie}} [[Telecom Italia]], {{flagicon|Itálie}} [[Tic Tac]], {{flagicon|Itálie}} [[TIM]], [[Soubor:Flag of the United States.png|24px]] [[Tommy Hilfiger]] a {{flagicon|Německo}} [[ZF Sachs]]. |
==Statistika== | ==Statistika== |
Aktuální verze z 23. 11. 2021, 15:03
Ferrari F399 (Ferrari, objem motoru 3000 cc, rok 1999) je vůz Formule 1, který se účastnil mistrovství světa v roce 1999.
Obsah |
Popis
Konstruktéři Rory Byrne a John Barnard koncepčně vyšli z předchůdce tohoto vozu tj. Ferrari F300, který prošel pouze malými změnami. Předností vozu byla jeho vysoká spolehlivost, auto pouze třikrát nedojelo do cíle. Přičemž při Velké Ceně Kanady se jednalo o chybu jezdce Michaela Schumachera, který s vozem vyjel mimo trať. V Imole nedojel Eddie Irvine pro poruchu motoru a při Velké Ceně Evropy musel odstoupit Mika Salo pro problémy s brzdami.
Při prvních sedmi cenách startovali jezdci Michael Schumacher a Eddie Irvine, při zaváděcím kole Grand Prix Velké Británie měl M. Schumacher nehodu při které si zlomil nohu. Na následujících šest Velkých Cen ho tak musel nahradit Mika Salo. Přes tento problém dokázalo Ferrari s tímto vozem vyhrát pohár konstruktérů a E. Irvine do posledního závodu bojoval o titul mistra světa. Ferrari tak vyhrálo pohár konstruktérů poprvé po šestnácti letech (předtím v roce 1983). Počet vítězství (6) nebyl sice extrémně vysoký, zato lze říci, že jezdci Ferrari dosáhli vysokého počtu umístění na pódiu (17).
Technická data
- Délka: 4 387 mm
- Šířka: 1 795 mm
- Výška: 961 mm
- Váha: 600 Kg (včetně pilota, vody a oleje)
- Rozchod kol vpředu: 1 490 mm
- Rozchod kol vzadu: 1 405 mm
- Rozvor: 3 000 mm
- Převodovka: Ferrari L 7 stupňová poloautomatická sekvenční s elektronickou kontrolou.
- Brzdy: Brembo
- Motor: tipo 048/B/C
- V8 80°
- Zdvihový objem: 2.997 cm³
- Výkon: 720cv/15 000 otáček
- Vrtání: ? mm
- Zdvih: ? mm
- Ventily: 32
- Mazivo: Shell
- Palivo: Shell
- Váha: > 95 kg
- Vstřikování Magneti Marelli
- Palivový systém Magneti Marelli
- Pneumatiky: Bridgestone
Sponzoři
FedEx, Fiat, General Electric, Marlboro, Shell, Telecom Italia, Tic Tac, TIM, Tommy Hilfiger a ZF Sachs.
Statistika
- 16 Grand Prix
- 6 vítězství (4x Eddie Irvine, 2x Michael Schumacher)
- 3 pole positions (Všechny M. Schumacher)
- Nejrychlejší kola 6
- 128 bodů - Vítěz poháru konstruktérů (E. Irvine 74, M. Schumacher 44, M. Salo 10)
- 17 x podium
Výsledky v sezoně 1 999
(Legenda, tučně vyznačené závody znamenají zisk pole position, kurzívou nejrychlejší kolo závodu))
Rok | Team | Motor | Pneu | Jezdci | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | Body | Pořadí |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1999 | Ferrari | Ferrari 048 V10 | AUS | BRA | SMR | MON | ESP | CAN | FRA | GBR | AUT | GER | HUN | BEL | ITA | EUR | MAL | JPN | 128 | 1. | ||
Michael Schumacher | 8 | 2 | 1 | 1 | 3 | Ret | 5 | DNS | 2 | 2 | ||||||||||||
Mika Salo | 9 | 2 | 12 | 7 | 3 | Ret | ||||||||||||||||
Eddie Irvine | 1 | 5 | Ret | 2 | 4 | 3 | 6 | 2 | 1 | 1 | 3 | 4 | 6 | 7 | 1 | 3 |
Externí odkazy
- (anglicky) f1db.com - technické parametry vozu
- (anglicky) f1db.com - technické parametry motoru
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |