Mad Max je videohra typu akční adventura zasazená do mechanismu otevřeného světa a vytvořena na základě filmové série Šílený Max, přestože do oficiálního kánonu této série nezapadá.
Hra je zasazena do postapokalyptické pouštní pustiny. Hráč hraje za Maxe Rockatanského, který putuje po Pustině a koná svou pomstu na bojovnících Scrotuse. Pustinu překonává ve svém automobilu. Velký důraz se klade na boj s vozidly, kde si hráč svůj automobil upravuje a vylepšuje. Herní mapa končí v písečné oblasti, nazvané „The Big Nothing".
Mad Max je postapokalyptická akční adventura, s vyváženým důrazem mezi automobilovým bojem a osobními souboji v nepřátelských pevnostech a malých táborech. Hráč okamžitě přebírá roli titulní postavy Maxe Rockatanského. Podle vydavatele až 60% videohry vyžaduje po hráči, aby řídil automobil. Maxův automobil, s přezdívkou Magnum Opus, je brzy nutné výrazně vylepšovat. Maxovým společníkem v autě je zručný mechanik Chumbucket. Hra se zobrazuje z pohledu třetí osoby, ale během řízení lze přepnout do pohledu první osoby. Ve hře je hlavní příběh, ale samozřejmě jsou zde i vedlejší mise.
Měna ve hře je šrot, za který se vylepšuje Maxův automobil, ale i schopnosti a výbava samotného Maxe. Šrot se nachází na různých místech globální mapy a také vypadne z každého zničeného nepřátelského auta. Max dále získává dovednosti z nasbíraných zkušeností, za které se pořizují další Maxova vylepšení.
Je uvedeno mnoho možností gameplaye, hlavně akční a stealth, ale hra upřednostňuje akci. Ačkoli má Max brokovnici, munice je vzácná, proto bojuje nejčastěji pěstmi. Hra má bojový systém volného proudění, která využívá profesionální útoky smíchané s boxerskými techniky.
Krajina hry se skládá z kaňonů, jeskyní, pouští, vyprahlého mořského dna a opuštěných budov. Herní svět je rozdělen do značného množství oblastí, přičemž každá oblast má svou vlastní jedinečnou krajinu a vedlejší příběh v podobě vedlejších misí. Unikátní památky a ruiny mohou být objeveny v každém regionu. Vedlejší činnosti, jako jsou například závody smrti, dobyvání nepřátelských pevností, shazování strašáků a ničení nepřátelských konvojů lze nalézt v každém regionu. Dále „úroveň hrozby" regionu se snižuje po splnění takových aktivit, a tím umožňuje hráčům procházet svět snadněji. Každý region ve hře má pevnost s větším bossem (Top Dog Boss). Některé z pevností ve hře jsou lehčí, některé těžší. Každou oblast Max může důkladněji objevit pomocí horkovzdušného balónu, který brzy hraje dominantní roli při aktivaci funkce Fast-travel – tedy okamžitého přesunu z jednoho bodu na globální mapě do druhého (velmi často jiný balón či přátelský stronghold).
Magnum Opus spotřebovává benzín, který se získává z plných kanystrů a spojeneckých základen. Hráči mohou najít sběratelské předměty, a to historické relikvie v průběhu celé hry. Hráč může najet do nezmapované pouštní oblasti „The Big Nothing" a právě tam najít hodně vzácné součástky pro Magnum Opus. Ve hře je také dynamický systém počasí, dne a noci, elektrických a pouštních bouří.
Videohra se odehrává, stejně jako filmová série, v australské poušti zničené jadernou válkou o zbývající zdroje, která zpustošila civilizaci a vyprahla svět.
Samotář Max Rockatansky projíždí ve svém automobilu Interceptor Pláně ticha (Plains of Silence). Jeho jízda se změní, když narazí na skupinu bojovníků pod velením Scabrouse Scrotuse, psychotického syna Immortana Joea a vládce města Gas Town. Scrotusovi bojovníci přepadnou Maxe. Vezmou mu jeho automobil, věci a oblečení. Max se ale nenechá a stačí skočit na Scrotusovo vozidlo War Rig. Zde zaútočí na Scrotuse. Po krátkém boji Max zařízne motorovou pilu hluboko do hlavy Scrotuse, který však kupodivu přežije a skopne Maxe z vozidla a nechá jej polonahého v kruté pustině.
Max získá oblečení a brokovnici od nedaleké mrtvoly. Následně pozná zručného mechanika jménem Chumbucket, vyhoštěného hrbáče s vlastní vírou točící se kolem automobilů. Max má jasný plán jak se dostat pryč z Plání ticha, ale potřebuje k tomu výkonný motor V8.