Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
Fallout 4
Z Multimediaexpo.cz
(+ NEW....další ORIGO článek o hře, kterou dodnes hraju !!) |
(+ Aktualizace) |
||
(Není zobrazeno 5 mezilehlých verzí.) | |||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
- | '''Fallout 4''' je akční [[RPG]] z roku [[2015]], které vyvinula společnost Bethesda Game Studios a vydala Bethesda Softworks. Jedná se o čtvrtou hlavní hru ze série Fallout, která byla celosvětově vydána [[10. listopad]]u [[2015]] pro PlayStation 4, Windows a Xbox One. Hra se odehrává v postapokalyptickém prostředí otevřeného světa, které zahrnuje město Boston a okolní oblast Massachusetts známou jako „The Commonwealth“. | + | [[Soubor:Fallout4-2023-001.png|thumb|260px|Hlavní menu hry]] |
+ | [[Soubor:Fallout4-2K-2024-12.png|thumb|260px|Fallout 4 v rozlišení 2K (2560 x 1440)]] | ||
+ | [[Soubor:Fallout4-4K-2024-08.png|thumb|260px|Fallout 4 v rozlišení 4K (3840 x 2160)]] | ||
+ | '''Fallout 4''' je akční [[Hra na hrdiny|RPG]] z roku [[2015]], které vyvinula společnost Bethesda Game Studios a vydala Bethesda Softworks. Jedná se o čtvrtou hlavní hru ze série Fallout, která byla celosvětově vydána [[10. listopad]]u [[2015]] pro PlayStation 4, Windows a Xbox One. Hra se odehrává v postapokalyptickém prostředí otevřeného světa, které zahrnuje město Boston a okolní oblast Massachusetts známou jako „The Commonwealth“. | ||
Hlavní příběh se odehrává v roce 2287, 10 let po událostech hry Fallout 3 a 210 let po „Velké válce“, která způsobila jaderný holocaust. Hráč se ujímá ovládání postavy označované jednoduše jako „Jediný přeživší“, která se vynoří z dlouhodobé kryogenní stáze v podzemním protiatomovém krytu Vault 111. V tomto krytu je umístěna i postava, která se v průběhu hraní ocitne v nebezpečí jaderného spadu. Poté, co se stane svědkem vraždy své manželky a únosu svého syna, se jediný přeživší vydává do Společenství, aby pátral po svém ztraceném dítěti. Hráč prozkoumává zchátralý herní svět, plní různé úkoly, pomáhá různým frakcím a získává zkušenostní body, které mu umožňují zvyšovat úroveň a schopnosti jeho postavy. Mezi novinky v sérii patří možnost rozvíjet a spravovat osady a rozsáhlý systém craftingu, v němž lze materiály získané z prostředí použít k výrobě výbušnin, vylepšování zbraní a brnění a stavbě, vybavování a vylepšování osad. Fallout 4 je první hrou v sérii, která obsahuje plně namluveného hlavního hrdinu. | Hlavní příběh se odehrává v roce 2287, 10 let po událostech hry Fallout 3 a 210 let po „Velké válce“, která způsobila jaderný holocaust. Hráč se ujímá ovládání postavy označované jednoduše jako „Jediný přeživší“, která se vynoří z dlouhodobé kryogenní stáze v podzemním protiatomovém krytu Vault 111. V tomto krytu je umístěna i postava, která se v průběhu hraní ocitne v nebezpečí jaderného spadu. Poté, co se stane svědkem vraždy své manželky a únosu svého syna, se jediný přeživší vydává do Společenství, aby pátral po svém ztraceném dítěti. Hráč prozkoumává zchátralý herní svět, plní různé úkoly, pomáhá různým frakcím a získává zkušenostní body, které mu umožňují zvyšovat úroveň a schopnosti jeho postavy. Mezi novinky v sérii patří možnost rozvíjet a spravovat osady a rozsáhlý systém craftingu, v němž lze materiály získané z prostředí použít k výrobě výbušnin, vylepšování zbraní a brnění a stavbě, vybavování a vylepšování osad. Fallout 4 je první hrou v sérii, která obsahuje plně namluveného hlavního hrdinu. | ||
- | Fallout 4 získal od kritiků pozitivní recenze, v nichž mnozí chválili hloubku světa, svobodu hráče, celkové množství obsahu, zpracování, příběh, postavy a soundtrack. Kritika směřovala hlavně na zjednodušené RPG prvky ve srovnání s předchozími díly a technické problémy. Hra se do obchodů dostala ve 12 milionech kusů, což během prvních 24 hodin od uvedení na trh vyneslo 750 milionů dolarů. Získala řadu ocenění od různých herních publikací a ocenění, včetně příslušných cen za hru roku a nejlepší hru v rámci D.I.C.E. Awards a British Academy Games Awards. Společnost Bethesda vydala šest stahovatelných obsahových přídavků, včetně velkých rozšíření Far Harbor a Nuka-World. | + | '''Fallout 4''' získal od kritiků pozitivní recenze, v nichž mnozí chválili hloubku světa, svobodu hráče, celkové množství obsahu, zpracování, příběh, postavy a soundtrack. Kritika směřovala hlavně na zjednodušené RPG prvky ve srovnání s předchozími díly a technické problémy. Hra se do obchodů dostala ve 12 milionech kusů, což během prvních 24 hodin od uvedení na trh vyneslo 750 milionů dolarů. Získala řadu ocenění od různých herních publikací a ocenění, včetně příslušných cen za hru roku a nejlepší hru v rámci D.I.C.E. Awards a British Academy Games Awards. Společnost Bethesda vydala šest stahovatelných obsahových přídavků, včetně velkých rozšíření Far Harbor a Nuka-World. |
== Hratelnost == | == Hratelnost == | ||
- | Fallout 4 je akční RPG zasazené do prostředí otevřeného světa. Hratelnost je podobná jako ve hrách [[Fallout 3]] a [[Fallout: New Vegas]], dvou předchozích významných her série. Na rozdíl od předchozích dvou titulů se však o hraní se zbraněmi postarala společnost id Software. Mezi navrátivší se prvky patří kamera, která může přepínat mezi pohledem z první a třetí osoby. Fallout 4 přináší funkce včetně systému vrstveného brnění, budování základen, dialogového systému obsahujícího 111 000 řádků dialogů a systému craftingu, který implementuje každý předmět, který lze ve hře získat. Vracejí se nepřátelé jako Mole Rats, Raiders, Super Mutants, Deathclaws a Feral Ghouls spolu se společníkem psem Dogmeatem. | + | Fallout 4 je akční [[Hra na hrdiny|RPG]] zasazené do prostředí otevřeného světa. Hratelnost je podobná jako ve hrách [[Fallout 3]] a [[Fallout: New Vegas]], dvou předchozích významných her série. Na rozdíl od předchozích dvou titulů se však o hraní se zbraněmi postarala společnost id Software. Mezi navrátivší se prvky patří kamera, která může přepínat mezi pohledem z první a třetí osoby. Fallout 4 přináší funkce včetně systému vrstveného brnění, budování základen, dialogového systému obsahujícího 111 000 řádků dialogů a systému craftingu, který implementuje každý předmět, který lze ve hře získat. Vracejí se nepřátelé jako Mole Rats, Raiders, Super Mutants, Deathclaws a Feral Ghouls spolu se společníkem psem Dogmeatem. |
Hráč se může volně pohybovat po herním světě a kdykoli opustit konverzaci. Pokud hráč objeví určitou lokaci, může do ní rychle cestovat, pokud nehraje na obtížnost „Survival Difficulty“, ve které je rychlé cestování zakázáno. Zbraně lze velmi výrazně upravovat. Hra obsahuje více než 60 zbraní, které lze vyrábět s různými modifikacemi, jako jsou přijímače, typy hlavní a laserové zaměřovače, přičemž je k dispozici více než 700 modifikací. Power Armor byl přepracován tak, aby se spíše podobal vozidlu než brnění, vyžaduje fúzní jádra a bez nich je v téměř mrtvou váhou. Power Armor můžeme různě upravovat, což hráči umožňuje přidávat předměty, jako je jetpack nebo výběr samostatných typů pancéřování pro každou část obleku. | Hráč se může volně pohybovat po herním světě a kdykoli opustit konverzaci. Pokud hráč objeví určitou lokaci, může do ní rychle cestovat, pokud nehraje na obtížnost „Survival Difficulty“, ve které je rychlé cestování zakázáno. Zbraně lze velmi výrazně upravovat. Hra obsahuje více než 60 zbraní, které lze vyrábět s různými modifikacemi, jako jsou přijímače, typy hlavní a laserové zaměřovače, přičemž je k dispozici více než 700 modifikací. Power Armor byl přepracován tak, aby se spíše podobal vozidlu než brnění, vyžaduje fúzní jádra a bez nich je v téměř mrtvou váhou. Power Armor můžeme různě upravovat, což hráči umožňuje přidávat předměty, jako je jetpack nebo výběr samostatných typů pancéřování pro každou část obleku. | ||
Řádka 14: | Řádka 17: | ||
Pip-Boy, osobní počítačové zařízení připevněné na zápěstí postavy, umožňuje hráči přístup k menu se statistikami, mapami, údaji a předměty, které hráč získal. Hráč může najít herní kazety, tzv. holotapes, které lze přehrávat na Pip-Boyi nebo na terminálu. Dalším vracejícím se herním prvkem je systém Vault-Tec Assisted Targeting System (V.A.T.S.). Při používání systému V.A.T.S. je boj v reálném čase zpomalen (namísto úplného zastavení jako v předchozích dílech) a akce se odehrává z různých úhlů kamery v počítačové grafické verzi „bullet time“. Různé akce, včetně střelby ve V.A.T.S., spotřebovávají zásobu akčních bodů, což samozřejmě omezuje možnosti hráče. Během hry V.A.T.S. může hráč útoky zaměřit na jednotlivé části těla a způsobit tak specifická zranění; střely do hlavy lze použít k rychlému zabití nebo k oslepení, nohy lze zaměřit ke zpomalení pohybu nepřítele a protivníky lze odzbrojit střelbou do jejich zbraní. | Pip-Boy, osobní počítačové zařízení připevněné na zápěstí postavy, umožňuje hráči přístup k menu se statistikami, mapami, údaji a předměty, které hráč získal. Hráč může najít herní kazety, tzv. holotapes, které lze přehrávat na Pip-Boyi nebo na terminálu. Dalším vracejícím se herním prvkem je systém Vault-Tec Assisted Targeting System (V.A.T.S.). Při používání systému V.A.T.S. je boj v reálném čase zpomalen (namísto úplného zastavení jako v předchozích dílech) a akce se odehrává z různých úhlů kamery v počítačové grafické verzi „bullet time“. Různé akce, včetně střelby ve V.A.T.S., spotřebovávají zásobu akčních bodů, což samozřejmě omezuje možnosti hráče. Během hry V.A.T.S. může hráč útoky zaměřit na jednotlivé části těla a způsobit tak specifická zranění; střely do hlavy lze použít k rychlému zabití nebo k oslepení, nohy lze zaměřit ke zpomalení pohybu nepřítele a protivníky lze odzbrojit střelbou do jejich zbraní. | ||
- | Na začátku hry dostanou hráči body, které mohou utratit za systém rozvoje postavy nazvaný S.P.E.C.I.A.L. Tento systém představuje sedm statistik, a to sílu, postřeh, odolnost, charisma, inteligenci, obratnost a štěstí. Když hráč získá dostatek zkušenostních bodů, aby získal úroveň, odemkne si schopnost. Když hráč přidělí více bodů do statistiky, může si odemknout více schopností. Tyto perky lze vylepšovat, aby se zlepšila efektivita hlavního hrdiny a dále se odemykaly schopnosti | + | Na začátku hry dostanou hráči body, které mohou utratit za systém rozvoje postavy nazvaný S.P.E.C.I.A.L. Tento systém představuje sedm statistik, a to sílu, postřeh, odolnost, charisma, inteligenci, obratnost a štěstí. Když hráč získá dostatek zkušenostních bodů, aby získal úroveň, odemkne si schopnost. Když hráč přidělí více bodů do statistiky, může si odemknout více schopností. Tyto perky lze vylepšovat, aby se zlepšila efektivita hlavního hrdiny a dále se odemykaly schopnosti. |
- | Hráč může cestovat vždy jen s jedním společníkem, ačkoli ho při plnění některých úkolů doprovázejí i jiné postavy. Tito společníci mohou interagovat s prostředím jménem hráčovy postavy. Pokud například hráčova postava nemá potřebné dovednosti k hacknutí terminálu nebo vypáčení zámku, může přikázat společníkovi, aby to udělal za ni. Každý společník, kromě psa Dogmeata, bude reagovat na určité akce hráče jedním ze čtyř způsobů (milovat, mít rád, nemít rád nebo nenávidět), což buď zvýší, nebo sníží jeho „afinitu“. Zvýšení afinity společníka na 1 000 bodů způsobí, že společník hráče „zbožňuje“ a získá určitou výhodu. Společník odejde, pokud afinita klesne dostatečně nízko, a některé akce ho mohou | + | Hráč má k dispozici asi 275 perků, které si může odemknout. Existuje měkký strop levelu 65535...a hra určitě nekončí po dokončení hlavního příběhu. |
+ | |||
+ | Hráč může cestovat vždy jen s jedním společníkem, ačkoli ho při plnění některých úkolů doprovázejí i jiné postavy. Tito společníci mohou interagovat s prostředím jménem hráčovy postavy. Pokud například hráčova postava nemá potřebné dovednosti k hacknutí terminálu nebo vypáčení zámku, může přikázat společníkovi, aby to udělal za ni. Každý společník, kromě psa Dogmeata, bude reagovat na určité akce hráče jedním ze čtyř způsobů (milovat, mít rád, nemít rád nebo nenávidět), což buď zvýší, nebo sníží jeho „afinitu“. Zvýšení afinity společníka na 1 000 bodů způsobí, že společník hráče „zbožňuje“ a získá určitou výhodu. Společník odejde, pokud afinita klesne dostatečně nízko, a některé akce ho mohou opravdu naštvat a změnit v nepřátelského (na první pohled). | ||
== Děj hry == | == Děj hry == | ||
Řádka 23: | Řádka 28: | ||
=== Prostředí === | === Prostředí === | ||
- | Fallout 4 se odehrává v roce 2287, deset let po událostech Falloutu 3 a 210 let po Velké válce, válce mezi Spojenými státy a Čínou o přírodní zdroje, která v roce 2077 skončila jaderným holocaustem. Děj se odehrává v postapokalyptickém prostředí a pokrývá oblast zahrnující Boston a další části Nové Anglie známé jako „The Commonwealth“. | + | Fallout 4 se odehrává v roce 2287, deset let po událostech Falloutu 3 a 210 let po Velké válce, válce mezi Spojenými státy a Čínou o přírodní zdroje, která v roce 2077 skončila jaderným holocaustem. Děj se odehrává v postapokalyptickém prostředí a pokrývá oblast zahrnující [[Boston]] a další části Nové Anglie známé jako „The Commonwealth“. |
Na rozdíl od předchozích titulů začíná příběh Falloutu 4 v den, kdy byly svrženy bomby: [[23. říjen|23. října]] 2077. | Na rozdíl od předchozích titulů začíná příběh Falloutu 4 v den, kdy byly svrženy bomby: [[23. říjen|23. října]] 2077. | ||
Řádka 29: | Řádka 34: | ||
Hra se odehrává v alternativní verzi historie, která obsahuje estetiku padesátých let minulého století, jako jsou jídelny a autokino, zatímco design a technologie postupují směrem, který si v této době představovali. Výsledný vesmír je tedy retro-futuristický, kde se technologie vyvinuly natolik, že umožňují vyrábět laserové zbraně, manipulovat s geny a vytvářet téměř autonomní umělou inteligenci, a to vše v mezích technologií 50. let, jako je široké využití atomové energie a vakuových elektronek, a také disponují integrovanými obvody digitálního věku. Architektura, reklamy a celkový životní styl jsou vyobrazeny tak, že se od 50. let 20. století z velké části nezměnily, a zároveň zahrnují současné produkty, jako je například robotický houpací kůň pro děti. | Hra se odehrává v alternativní verzi historie, která obsahuje estetiku padesátých let minulého století, jako jsou jídelny a autokino, zatímco design a technologie postupují směrem, který si v této době představovali. Výsledný vesmír je tedy retro-futuristický, kde se technologie vyvinuly natolik, že umožňují vyrábět laserové zbraně, manipulovat s geny a vytvářet téměř autonomní umělou inteligenci, a to vše v mezích technologií 50. let, jako je široké využití atomové energie a vakuových elektronek, a také disponují integrovanými obvody digitálního věku. Architektura, reklamy a celkový životní styl jsou vyobrazeny tak, že se od 50. let 20. století z velké části nezměnily, a zároveň zahrnují současné produkty, jako je například robotický houpací kůň pro děti. | ||
- | V průběhu příběhu se hráč může rozhodnout, zda bude podporovat čtyři hlavní frakce | + | V průběhu příběhu se hráč může rozhodnout, zda bude podporovat čtyři hlavní frakce – Institut, tajnou organizaci, která se specializuje na vytváření umělých humanoidů zvaných „synthové“, Bratrstvo oceli, frakci zaměřenou proti synthům, která doufá v zachování a kontrolu technologie ve Společenství, Minutemany, frakci, jejímž cílem je vyhnat nájezdníky a další hrozby ze Společenství, a Railroad (železnici), tajnou organizaci, která se věnuje záchraně synthů z Institutu. |
=== Postavy === | === Postavy === | ||
- | Hráčova postava (namluvená Brianem T. Delaneym nebo Courtenay | + | Hráčova postava (namluvená [[Brian T. Delaney|Brianem T. Delaneym]] nebo [[Courtenay Taylor]]) se ukryje v Vaultu 111, vynoří se přesně o 210 let později, 23. října 2287, a přijme jméno „jediný přeživší“. V příběhu je třináct možných společníků. Jediným povinným společníkem je Dogmeat, věrný německý ovčák, ale s dalšími šesti se musí alespoň setkat: |
- | * <u>Codsworth</u> (Stephen Russell), robotický sluha Jediného přeživšího | + | * <u>Codsworth</u> (hlas: [[Stephen Russell]]), robotický sluha Jediného přeživšího |
- | * <u>Deacon</u> (Ryan Alosio), agent železnic | + | * <u>Deacon</u> (hlas: [[Ryan Alosio]]), agent železnic |
- | * <u>John Hancock</u> (Danny Shorago), starosta Goodneighbor | + | * <u>John Hancock</u> (hlas: [[Danny Shorago]]), starosta Goodneighbor |
- | * <u>Nick Valentine</u> (Stephen Russell), sympatický syntetický detektiv | + | * <u>Nick Valentine</u> (hlas: [[Stephen Russell]]), sympatický syntetický detektiv |
- | * <u>Piper Wright</u> (Courtney Ford), neohrožená reportérka | + | * <u>Piper Wright</u> (hlas: [[Courtney Ford]]), neohrožená reportérka z Diamond City |
- | * <u>Preston Garvey</u> (Jon Gentry), houževnatý vůdce Minutemanů. | + | * <u>Preston Garvey</u> (hlas: [[Jon Gentry]]), houževnatý vůdce Minutemanů. |
Dalšími šesti možnými společníky jsou: | Dalšími šesti možnými společníky jsou: | ||
- | * <u>Cait</u> (Katy Townsend), bojovnice v kleci s irským přízvukem | + | * <u>Cait</u> (hlas: [[Katy Townsend]]), bojovnice v kleci s irským přízvukem |
- | * <u>Curie</u> (Sophie Simone Cortina), robotická vědkyně, která se stala synthem | + | * <u>Curie</u> (hlas: [[Sophie Simone Cortina]]), robotická vědkyně, která se stala synthem |
- | * <u>Danse</u> (Peter Jessop), paladin a synth Bratrstva oceli | + | * <u>Danse</u> (hlas: [[Peter Jessop]]), paladin a synth Bratrstva oceli |
- | * <u>MacCready</u> (Matthew Mercer), žoldák | + | * <u>MacCready</u> (hlas: [[Matthew Mercer]]), žoldák |
- | * <u>Strong</u> (Sean Schemmel), supermutant většinově přátelský k lidem | + | * <u>Strong</u> (hlas: [[Sean Schemmel]]), supermutant většinově přátelský k lidem |
- | * <u>X6-88</u> (David Paluck), kurýr Institutu. | + | * <u>X6-88</u> ([[David Paluck]]), kurýr Institutu. |
- | Se sedmi ze společníků můžete "prožít románek", jakmile zbožňují Jediného přeživšího, a to bez ohledu na pohlaví hráčské postavy | + | Se sedmi ze společníků můžete "prožít románek", jakmile zbožňují Jediného přeživšího, a to bez ohledu na pohlaví hráčské postavy – Cait, Curie, Danse, Hancock, MacCready, Piper a Preston. |
== Vývoj hry == | == Vývoj hry == | ||
- | + | Původní plány na Fallout 4 vznikly v roce [[2009]], kdy chtěl režisér Todd Howard prozkoumat svět Falloutu ještě před pádem bomb. V tomto roce tedy začal na hře pracovat tým, jehož členem byl i István Pely, hlavní výtvarník hry Fallout 3, poté, co dokončil stahovatelný obsah (DLC) této hry. Mezitím se Bethesda plně věnovala vývoji hry The Elder Scrolls V: Skyrim a po vydání této hry v roce 2011 ji studio až do roku 2013 pravidelně podporovalo aktualizacemi a DLC. Po dokončení tohoto obsahu se Fallout 4 dostal do plné produkce od poloviny roku 2013 do poloviny roku 2015. | |
- | Původní plány na Fallout 4 vznikly v roce 2009, kdy chtěl režisér Todd Howard prozkoumat svět Falloutu ještě před pádem bomb. V tomto roce tedy začal na hře pracovat tým, jehož členem byl i István Pely, hlavní výtvarník hry Fallout 3, poté, co dokončil stahovatelný obsah (DLC) této hry. Mezitím se Bethesda plně věnovala vývoji hry The Elder Scrolls V: Skyrim a po vydání této hry v roce 2011 ji studio až do roku 2013 pravidelně podporovalo aktualizacemi a DLC. Po dokončení tohoto obsahu se Fallout 4 dostal do plné produkce od poloviny roku 2013 do poloviny roku 2015. | + | |
== Design hry == | == Design hry == | ||
- | |||
Na rozdíl od předchozích dvou dílů – [[Fallout 3]] a [[Fallout: New Vegas]] – využívající engine Gamebryo, Fallout 4 používá novější engine Creation, který byl použit v [[Elder Scrolls V: Skyrim|The Elder Scrolls V: Skyrim]]. Engine Creation Engine, upravený pro hru Fallout 4, obsahuje přepracovaný systém editoru postav, který umožňuje volné vytváření obličejů bez použití posuvníků, jak tomu bylo v předchozích hrách. Místo toho může hráč klikat a přetahovat jednotlivé rysy obličeje, aby si přesně přizpůsobil svou postavu, která může být buď mužem, nebo ženou, jak tomu bylo v předchozích titulech Fallout. Bethesda oznámila, že hra poběží v rozlišení 1080p a při 30 snímcích za sekundu na PlayStation 4 a Xbox One. | Na rozdíl od předchozích dvou dílů – [[Fallout 3]] a [[Fallout: New Vegas]] – využívající engine Gamebryo, Fallout 4 používá novější engine Creation, který byl použit v [[Elder Scrolls V: Skyrim|The Elder Scrolls V: Skyrim]]. Engine Creation Engine, upravený pro hru Fallout 4, obsahuje přepracovaný systém editoru postav, který umožňuje volné vytváření obličejů bez použití posuvníků, jak tomu bylo v předchozích hrách. Místo toho může hráč klikat a přetahovat jednotlivé rysy obličeje, aby si přesně přizpůsobil svou postavu, která může být buď mužem, nebo ženou, jak tomu bylo v předchozích titulech Fallout. Bethesda oznámila, že hra poběží v rozlišení 1080p a při 30 snímcích za sekundu na PlayStation 4 a Xbox One. | ||
Bethesda prozradila, že mobilní zařízení budou do hry integrována jako forma druhé obrazovky, která bude fungovat jako sekundární displej pro Pip-Boy. | Bethesda prozradila, že mobilní zařízení budou do hry integrována jako forma druhé obrazovky, která bude fungovat jako sekundární displej pro Pip-Boy. | ||
Řádka 66: | Řádka 69: | ||
=== Creation Engine === | === Creation Engine === | ||
- | + | Fallout 4 využívá engine Creation Engine společnosti Bethesda, který byl vytvořen pro hru [[Elder Scrolls V: Skyrim|The Elder Scrolls V: Skyrim]]. | |
- | Fallout 4 využívá engine Creation Engine společnosti Bethesda, který byl vytvořen pro hru The Elder Scrolls V: Skyrim. | + | |
Dynamické osvětlení umožňuje vytvářet stíny u jakékoli struktury nebo předmětu v herním světě. Howard na tiskové konferenci na E3 2015 uvedl, že aktualizovaný engine Creation Engine obsahuje řadu vizuálních efektů, které nebyly přítomny v předchozích hrách Bethesdy, jako je rozmazání pohybu, časový anti-aliasing, výšková mlha, dynamické rozčtvrcení, odrazy v prostoru obrazovky, filmové mapování tónů a aktualizovaný systém materiálů. | Dynamické osvětlení umožňuje vytvářet stíny u jakékoli struktury nebo předmětu v herním světě. Howard na tiskové konferenci na E3 2015 uvedl, že aktualizovaný engine Creation Engine obsahuje řadu vizuálních efektů, které nebyly přítomny v předchozích hrách Bethesdy, jako je rozmazání pohybu, časový anti-aliasing, výšková mlha, dynamické rozčtvrcení, odrazy v prostoru obrazovky, filmové mapování tónů a aktualizovaný systém materiálů. | ||
Řádka 74: | Řádka 76: | ||
Aktualizovaný Creation Engine umožňuje pokročilejší systém tvorby postavy a zavádí nový, volně tvarovaný editor obličeje bez posuvníků, který se ovládá pomocí dynamického rozhraní pro modelování v reálném čase. | Aktualizovaný Creation Engine umožňuje pokročilejší systém tvorby postavy a zavádí nový, volně tvarovaný editor obličeje bez posuvníků, který se ovládá pomocí dynamického rozhraní pro modelování v reálném čase. | ||
- | Aktualizovaný engine obsahuje také mnohem otevřenější přístup ke konverzacím s NPC | + | Aktualizovaný engine obsahuje také mnohem otevřenější přístup ke konverzacím s [[NPC]] – kdy se pohledy kamery mohou měnit v závislosti na preferencích hráče od pohledu z první osoby až po filmový pohled z třetí osoby, což je pokrok ve srovnání s rigidním a instancovaným systémem konverzací ve hře [[Fallout 3]]. Hlavní hrdina je vybaven dynamickým dialogem, který je kontextově citlivý a umožňuje hráči z rozhovoru vycouvat. |
== Marketing a uvedení na trh == | == Marketing a uvedení na trh == | ||
- | |||
Dne 2. června 2015 společnost Bethesda zveřejnila odpočítávání, které mělo vypršet 3. června 2015 ve 14:00 UTC. Webové stránky hry byly spuštěny s mírným předstihem a odhalily hru spolu s obalem krabice a platformami. | Dne 2. června 2015 společnost Bethesda zveřejnila odpočítávání, které mělo vypršet 3. června 2015 ve 14:00 UTC. Webové stránky hry byly spuštěny s mírným předstihem a odhalily hru spolu s obalem krabice a platformami. | ||
Později byly stránky staženy, ale v plánovaném čase byly opět spuštěny. Trailer byl zveřejněn, když vypršel časovač odpočítávání, a bylo potvrzeno, že se hra odehrává v Bostonu a jeho okolí v Massachusetts, jak naznačovaly dřívější zvěsti. Další podrobnosti byly uvedeny během tiskové konference společnosti Bethesda na veletrhu E3 2015 14. června 2015. | Později byly stránky staženy, ale v plánovaném čase byly opět spuštěny. Trailer byl zveřejněn, když vypršel časovač odpočítávání, a bylo potvrzeno, že se hra odehrává v Bostonu a jeho okolí v Massachusetts, jak naznačovaly dřívější zvěsti. Další podrobnosti byly uvedeny během tiskové konference společnosti Bethesda na veletrhu E3 2015 14. června 2015. | ||
Řádka 83: | Řádka 84: | ||
Po oznámení produktu byl Fallout 4 k dispozici k předobjednání. Kromě standardní edice hry je k dispozici i sběratelská edice, která obsahuje nositelnou repliku Pip-Boye. | Po oznámení produktu byl Fallout 4 k dispozici k předobjednání. Kromě standardní edice hry je k dispozici i sběratelská edice, která obsahuje nositelnou repliku Pip-Boye. | ||
- | Hra byla vydána pro systémy Windows, PlayStation 4 a Xbox One 10. listopadu 2015. | + | Hra byla vydána pro systémy Windows, PlayStation 4 a Xbox One dne 10. listopadu 2015. |
- | == Oblíbenost | + | == Oblíbenost hry == |
V [[listopad]]u [[2024]] je tato stará hra stále mimořádně populární a existuje k ní až neuvěřitelných '''58 000''' modů a rozšíření. <ref>[https://www.nexusmods.com/fallout4/mods/ Nexusmods.com – Fallout 4 (mods)]</ref> | V [[listopad]]u [[2024]] je tato stará hra stále mimořádně populární a existuje k ní až neuvěřitelných '''58 000''' modů a rozšíření. <ref>[https://www.nexusmods.com/fallout4/mods/ Nexusmods.com – Fallout 4 (mods)]</ref> | ||
- | Zdarma můžete také vyzkoušet přes 2 000 kolekcí modů, které hru upravují masivním způsobem. <ref>[https://next.nexusmods.com/fallout4/collections Nexusmods.com – Fallout 4 (collections)]</ref> | + | Zdarma můžete také vyzkoušet přes '''2 000''' kolekcí modů, které hru upravují masivním způsobem. <ref>[https://next.nexusmods.com/fallout4/collections Nexusmods.com – Fallout 4 (collections)]</ref> |
- | Na serveru GOG.com je zdarma ke stažení velký grafický balík <u>High Resolution Texture Pack</u> | + | Na serveru GOG.com je zdarma ke stažení velký grafický balík <u>High Resolution Texture Pack</u>, který Vám "otevře" možnost luxusního hraní v rozlišeních '''2K''' (2560 x 1440) a '''4K''' (3840 x 2160 pixelů). |
== Velká Galerie == | == Velká Galerie == | ||
* '''[[:Kategorie:Game Fallout 4|Mnoho fotografií – Fallout 4]]''' | * '''[[:Kategorie:Game Fallout 4|Mnoho fotografií – Fallout 4]]''' | ||
+ | == YouTube == | ||
+ | {| border="4" width="442" align="left" | ||
+ | | {{#widget:YouTube|id=XW7Of3g2JME}} | ||
+ | |- align="center" | ||
+ | | '''Fallout 4 – Announcement Trailer''' | ||
+ | |} | ||
+ | {| border="4" width="442" align="right" | ||
+ | | {{#widget:YouTube|id=B0wSCFBJcSs}} | ||
+ | |- align="center" | ||
+ | | '''Fallout 4 – Far Harbor Official Trailer''' | ||
+ | |} | ||
+ | <br style="clear: both;" /> | ||
+ | {| border="4" width="442" align="left" | ||
+ | | {{#widget:YouTube|id=JnIprXJMvN4}} | ||
+ | |- align="center" | ||
+ | | '''FALLOUT 4 Gameplay Walkthrough<br />FULL GAME (4K 60FPS PC ULTRA) – No Commentary''' | ||
+ | |} | ||
+ | {| border="4" width="442" align="right" | ||
+ | | {{#widget:YouTube|id=DIneiOpuS2M}} | ||
+ | |- align="center" | ||
+ | | '''Fallout 4: Nuka-World Official Trailer''' | ||
+ | |} | ||
+ | <br style="clear: both;" /> | ||
== Reference == | == Reference == | ||
<references/> | <references/> | ||
Řádka 109: | Řádka 133: | ||
[[Kategorie:Hry roku 2015]] | [[Kategorie:Hry roku 2015]] | ||
[[Kategorie:Originální články Multimediaexpo.cz]] | [[Kategorie:Originální články Multimediaexpo.cz]] | ||
+ | [[Kategorie:Video články Multimediaexpo.cz]] |
Aktuální verze z 26. 11. 2024, 01:02
Fallout 4 je akční RPG z roku 2015, které vyvinula společnost Bethesda Game Studios a vydala Bethesda Softworks. Jedná se o čtvrtou hlavní hru ze série Fallout, která byla celosvětově vydána 10. listopadu 2015 pro PlayStation 4, Windows a Xbox One. Hra se odehrává v postapokalyptickém prostředí otevřeného světa, které zahrnuje město Boston a okolní oblast Massachusetts známou jako „The Commonwealth“.
Hlavní příběh se odehrává v roce 2287, 10 let po událostech hry Fallout 3 a 210 let po „Velké válce“, která způsobila jaderný holocaust. Hráč se ujímá ovládání postavy označované jednoduše jako „Jediný přeživší“, která se vynoří z dlouhodobé kryogenní stáze v podzemním protiatomovém krytu Vault 111. V tomto krytu je umístěna i postava, která se v průběhu hraní ocitne v nebezpečí jaderného spadu. Poté, co se stane svědkem vraždy své manželky a únosu svého syna, se jediný přeživší vydává do Společenství, aby pátral po svém ztraceném dítěti. Hráč prozkoumává zchátralý herní svět, plní různé úkoly, pomáhá různým frakcím a získává zkušenostní body, které mu umožňují zvyšovat úroveň a schopnosti jeho postavy. Mezi novinky v sérii patří možnost rozvíjet a spravovat osady a rozsáhlý systém craftingu, v němž lze materiály získané z prostředí použít k výrobě výbušnin, vylepšování zbraní a brnění a stavbě, vybavování a vylepšování osad. Fallout 4 je první hrou v sérii, která obsahuje plně namluveného hlavního hrdinu.
Fallout 4 získal od kritiků pozitivní recenze, v nichž mnozí chválili hloubku světa, svobodu hráče, celkové množství obsahu, zpracování, příběh, postavy a soundtrack. Kritika směřovala hlavně na zjednodušené RPG prvky ve srovnání s předchozími díly a technické problémy. Hra se do obchodů dostala ve 12 milionech kusů, což během prvních 24 hodin od uvedení na trh vyneslo 750 milionů dolarů. Získala řadu ocenění od různých herních publikací a ocenění, včetně příslušných cen za hru roku a nejlepší hru v rámci D.I.C.E. Awards a British Academy Games Awards. Společnost Bethesda vydala šest stahovatelných obsahových přídavků, včetně velkých rozšíření Far Harbor a Nuka-World.
Obsah |
Hratelnost
Fallout 4 je akční RPG zasazené do prostředí otevřeného světa. Hratelnost je podobná jako ve hrách Fallout 3 a Fallout: New Vegas, dvou předchozích významných her série. Na rozdíl od předchozích dvou titulů se však o hraní se zbraněmi postarala společnost id Software. Mezi navrátivší se prvky patří kamera, která může přepínat mezi pohledem z první a třetí osoby. Fallout 4 přináší funkce včetně systému vrstveného brnění, budování základen, dialogového systému obsahujícího 111 000 řádků dialogů a systému craftingu, který implementuje každý předmět, který lze ve hře získat. Vracejí se nepřátelé jako Mole Rats, Raiders, Super Mutants, Deathclaws a Feral Ghouls spolu se společníkem psem Dogmeatem.
Hráč se může volně pohybovat po herním světě a kdykoli opustit konverzaci. Pokud hráč objeví určitou lokaci, může do ní rychle cestovat, pokud nehraje na obtížnost „Survival Difficulty“, ve které je rychlé cestování zakázáno. Zbraně lze velmi výrazně upravovat. Hra obsahuje více než 60 zbraní, které lze vyrábět s různými modifikacemi, jako jsou přijímače, typy hlavní a laserové zaměřovače, přičemž je k dispozici více než 700 modifikací. Power Armor byl přepracován tak, aby se spíše podobal vozidlu než brnění, vyžaduje fúzní jádra a bez nich je v téměř mrtvou váhou. Power Armor můžeme různě upravovat, což hráči umožňuje přidávat předměty, jako je jetpack nebo výběr samostatných typů pancéřování pro každou část obleku.
Novinkou série je možnost stavět nové a výrazně upravovat existující budovy a celé osady. Hráč může vybrat a rozložit mnoho herních objektů a staveb a výsledné suroviny použít k volné stavbě vlastních struktur. Sídla lze navíc napájet funkční elektřinou, a to pomocí systému elektrického vedení. Hráčovy osady mohou obývat obchodníci a nehráčské postavy, kterým musí hráč zajistit postele na spaní, obživu pěstováním potravin na provizorních políčkách a stavbou vodních pump. Hráč může kolem svých osad stavět různé obranné prvky, jako jsou betonové zdi, střelecké věže, laserové věže, miny a pasti, což dává osadníkům velmi slušné šance ubránit se náhodným útokům.
Pip-Boy, osobní počítačové zařízení připevněné na zápěstí postavy, umožňuje hráči přístup k menu se statistikami, mapami, údaji a předměty, které hráč získal. Hráč může najít herní kazety, tzv. holotapes, které lze přehrávat na Pip-Boyi nebo na terminálu. Dalším vracejícím se herním prvkem je systém Vault-Tec Assisted Targeting System (V.A.T.S.). Při používání systému V.A.T.S. je boj v reálném čase zpomalen (namísto úplného zastavení jako v předchozích dílech) a akce se odehrává z různých úhlů kamery v počítačové grafické verzi „bullet time“. Různé akce, včetně střelby ve V.A.T.S., spotřebovávají zásobu akčních bodů, což samozřejmě omezuje možnosti hráče. Během hry V.A.T.S. může hráč útoky zaměřit na jednotlivé části těla a způsobit tak specifická zranění; střely do hlavy lze použít k rychlému zabití nebo k oslepení, nohy lze zaměřit ke zpomalení pohybu nepřítele a protivníky lze odzbrojit střelbou do jejich zbraní.
Na začátku hry dostanou hráči body, které mohou utratit za systém rozvoje postavy nazvaný S.P.E.C.I.A.L. Tento systém představuje sedm statistik, a to sílu, postřeh, odolnost, charisma, inteligenci, obratnost a štěstí. Když hráč získá dostatek zkušenostních bodů, aby získal úroveň, odemkne si schopnost. Když hráč přidělí více bodů do statistiky, může si odemknout více schopností. Tyto perky lze vylepšovat, aby se zlepšila efektivita hlavního hrdiny a dále se odemykaly schopnosti.
Hráč má k dispozici asi 275 perků, které si může odemknout. Existuje měkký strop levelu 65535...a hra určitě nekončí po dokončení hlavního příběhu.
Hráč může cestovat vždy jen s jedním společníkem, ačkoli ho při plnění některých úkolů doprovázejí i jiné postavy. Tito společníci mohou interagovat s prostředím jménem hráčovy postavy. Pokud například hráčova postava nemá potřebné dovednosti k hacknutí terminálu nebo vypáčení zámku, může přikázat společníkovi, aby to udělal za ni. Každý společník, kromě psa Dogmeata, bude reagovat na určité akce hráče jedním ze čtyř způsobů (milovat, mít rád, nemít rád nebo nenávidět), což buď zvýší, nebo sníží jeho „afinitu“. Zvýšení afinity společníka na 1 000 bodů způsobí, že společník hráče „zbožňuje“ a získá určitou výhodu. Společník odejde, pokud afinita klesne dostatečně nízko, a některé akce ho mohou opravdu naštvat a změnit v nepřátelského (na první pohled).
Děj hry
Počáteční příběh
Hlavní hrdina a jeho rodina, kterou tvoří manžel Nate a manželka Nora, v závislosti na pohlaví, které si hráč zvolí, a jejich malý syn Shaun, uniknou do Vaultu 111. Vstup do něj jim zajistil zástupce Vault-Tecu těsně před jaderným útokem. Uvnitř jsou členové rodiny lstí vpuštěni do kryogenních trubic a zmrazeni zaživa. O 150 let později je manžel hlavní hrdinky zabit a Shaun je odveden tajemnou skupinou. Systém podpory života se později porouchá a rozmrazí hlavní hrdinku, která opustí svůj tubus a najde zbylé obyvatele Vaultu 111 mrtvé, čímž získá přezdívku „Jediný přeživší“. Vrací se domů a znovu se setkává se svým bývalým robotickým majordomem Codsworthem (Stephen Russell), který mu prozradí, že od jaderného útoku uplynulo celkem 210 let. Na Codsworthův návrh se Jediný přeživší dostane do nedalekého města Concord, kde se cestou spřátelí se psem jménem Dogmeat a členem oživené verze Minutemanů jménem Preston Garvey (Jon Gentry).
Prostředí
Fallout 4 se odehrává v roce 2287, deset let po událostech Falloutu 3 a 210 let po Velké válce, válce mezi Spojenými státy a Čínou o přírodní zdroje, která v roce 2077 skončila jaderným holocaustem. Děj se odehrává v postapokalyptickém prostředí a pokrývá oblast zahrnující Boston a další části Nové Anglie známé jako „The Commonwealth“.
Na rozdíl od předchozích titulů začíná příběh Falloutu 4 v den, kdy byly svrženy bomby: 23. října 2077.
Hra se odehrává v alternativní verzi historie, která obsahuje estetiku padesátých let minulého století, jako jsou jídelny a autokino, zatímco design a technologie postupují směrem, který si v této době představovali. Výsledný vesmír je tedy retro-futuristický, kde se technologie vyvinuly natolik, že umožňují vyrábět laserové zbraně, manipulovat s geny a vytvářet téměř autonomní umělou inteligenci, a to vše v mezích technologií 50. let, jako je široké využití atomové energie a vakuových elektronek, a také disponují integrovanými obvody digitálního věku. Architektura, reklamy a celkový životní styl jsou vyobrazeny tak, že se od 50. let 20. století z velké části nezměnily, a zároveň zahrnují současné produkty, jako je například robotický houpací kůň pro děti.
V průběhu příběhu se hráč může rozhodnout, zda bude podporovat čtyři hlavní frakce – Institut, tajnou organizaci, která se specializuje na vytváření umělých humanoidů zvaných „synthové“, Bratrstvo oceli, frakci zaměřenou proti synthům, která doufá v zachování a kontrolu technologie ve Společenství, Minutemany, frakci, jejímž cílem je vyhnat nájezdníky a další hrozby ze Společenství, a Railroad (železnici), tajnou organizaci, která se věnuje záchraně synthů z Institutu.
Postavy
Hráčova postava (namluvená Brianem T. Delaneym nebo Courtenay Taylor) se ukryje v Vaultu 111, vynoří se přesně o 210 let později, 23. října 2287, a přijme jméno „jediný přeživší“. V příběhu je třináct možných společníků. Jediným povinným společníkem je Dogmeat, věrný německý ovčák, ale s dalšími šesti se musí alespoň setkat:
- Codsworth (hlas: Stephen Russell), robotický sluha Jediného přeživšího
- Deacon (hlas: Ryan Alosio), agent železnic
- John Hancock (hlas: Danny Shorago), starosta Goodneighbor
- Nick Valentine (hlas: Stephen Russell), sympatický syntetický detektiv
- Piper Wright (hlas: Courtney Ford), neohrožená reportérka z Diamond City
- Preston Garvey (hlas: Jon Gentry), houževnatý vůdce Minutemanů.
Dalšími šesti možnými společníky jsou:
- Cait (hlas: Katy Townsend), bojovnice v kleci s irským přízvukem
- Curie (hlas: Sophie Simone Cortina), robotická vědkyně, která se stala synthem
- Danse (hlas: Peter Jessop), paladin a synth Bratrstva oceli
- MacCready (hlas: Matthew Mercer), žoldák
- Strong (hlas: Sean Schemmel), supermutant většinově přátelský k lidem
- X6-88 (David Paluck), kurýr Institutu.
Se sedmi ze společníků můžete "prožít románek", jakmile zbožňují Jediného přeživšího, a to bez ohledu na pohlaví hráčské postavy – Cait, Curie, Danse, Hancock, MacCready, Piper a Preston.
Vývoj hry
Původní plány na Fallout 4 vznikly v roce 2009, kdy chtěl režisér Todd Howard prozkoumat svět Falloutu ještě před pádem bomb. V tomto roce tedy začal na hře pracovat tým, jehož členem byl i István Pely, hlavní výtvarník hry Fallout 3, poté, co dokončil stahovatelný obsah (DLC) této hry. Mezitím se Bethesda plně věnovala vývoji hry The Elder Scrolls V: Skyrim a po vydání této hry v roce 2011 ji studio až do roku 2013 pravidelně podporovalo aktualizacemi a DLC. Po dokončení tohoto obsahu se Fallout 4 dostal do plné produkce od poloviny roku 2013 do poloviny roku 2015.
Design hry
Na rozdíl od předchozích dvou dílů – Fallout 3 a Fallout: New Vegas – využívající engine Gamebryo, Fallout 4 používá novější engine Creation, který byl použit v The Elder Scrolls V: Skyrim. Engine Creation Engine, upravený pro hru Fallout 4, obsahuje přepracovaný systém editoru postav, který umožňuje volné vytváření obličejů bez použití posuvníků, jak tomu bylo v předchozích hrách. Místo toho může hráč klikat a přetahovat jednotlivé rysy obličeje, aby si přesně přizpůsobil svou postavu, která může být buď mužem, nebo ženou, jak tomu bylo v předchozích titulech Fallout. Bethesda oznámila, že hra poběží v rozlišení 1080p a při 30 snímcích za sekundu na PlayStation 4 a Xbox One. Bethesda prozradila, že mobilní zařízení budou do hry integrována jako forma druhé obrazovky, která bude fungovat jako sekundární displej pro Pip-Boy.
Poprvé v sérii Fallout je postava hráče, jediného přeživšího, plně hlasově nadabována, včetně všech dialogových možností založených na rozhodnutích.
Todd Howard prozradil, že mody pro PC verzi hry bude možné používat i ve verzi pro Xbox One a že tým doufá, že je časem přinese i do verze pro PlayStation 4. Mody vytvořené hráči na PC prostřednictvím sady The Creation Kit, která obsahuje oficiální nástroje pro modifikaci, byly pro Xbox One a PlayStation 4 vydány v květnu 2016 a v listopadu 2016.
Creation Engine
Fallout 4 využívá engine Creation Engine společnosti Bethesda, který byl vytvořen pro hru The Elder Scrolls V: Skyrim.
Dynamické osvětlení umožňuje vytvářet stíny u jakékoli struktury nebo předmětu v herním světě. Howard na tiskové konferenci na E3 2015 uvedl, že aktualizovaný engine Creation Engine obsahuje řadu vizuálních efektů, které nebyly přítomny v předchozích hrách Bethesdy, jako je rozmazání pohybu, časový anti-aliasing, výšková mlha, dynamické rozčtvrcení, odrazy v prostoru obrazovky, filmové mapování tónů a aktualizovaný systém materiálů. Engine umožňuje týmu Bethesda přidat do každé scény dynamičtější osvětlení a také „pomalovat povrchy realistickými materiály“. Bethesda zveřejnila ukázku, jak engine funguje: „Když se strhne bouřka s deštěm, náš nový materiálový systém umožní, aby se povrchy světa namočily, a nový systém simulace látek způsobí, že látky, vlasy a vegetace budou vlát ve větru.“
Aktualizovaný Creation Engine umožňuje pokročilejší systém tvorby postavy a zavádí nový, volně tvarovaný editor obličeje bez posuvníků, který se ovládá pomocí dynamického rozhraní pro modelování v reálném čase.
Aktualizovaný engine obsahuje také mnohem otevřenější přístup ke konverzacím s NPC – kdy se pohledy kamery mohou měnit v závislosti na preferencích hráče od pohledu z první osoby až po filmový pohled z třetí osoby, což je pokrok ve srovnání s rigidním a instancovaným systémem konverzací ve hře Fallout 3. Hlavní hrdina je vybaven dynamickým dialogem, který je kontextově citlivý a umožňuje hráči z rozhovoru vycouvat.
Marketing a uvedení na trh
Dne 2. června 2015 společnost Bethesda zveřejnila odpočítávání, které mělo vypršet 3. června 2015 ve 14:00 UTC. Webové stránky hry byly spuštěny s mírným předstihem a odhalily hru spolu s obalem krabice a platformami. Později byly stránky staženy, ale v plánovaném čase byly opět spuštěny. Trailer byl zveřejněn, když vypršel časovač odpočítávání, a bylo potvrzeno, že se hra odehrává v Bostonu a jeho okolí v Massachusetts, jak naznačovaly dřívější zvěsti. Další podrobnosti byly uvedeny během tiskové konference společnosti Bethesda na veletrhu E3 2015 14. června 2015.
Po oznámení produktu byl Fallout 4 k dispozici k předobjednání. Kromě standardní edice hry je k dispozici i sběratelská edice, která obsahuje nositelnou repliku Pip-Boye.
Hra byla vydána pro systémy Windows, PlayStation 4 a Xbox One dne 10. listopadu 2015.
Oblíbenost hry
V listopadu 2024 je tato stará hra stále mimořádně populární a existuje k ní až neuvěřitelných 58 000 modů a rozšíření. [1]
Zdarma můžete také vyzkoušet přes 2 000 kolekcí modů, které hru upravují masivním způsobem. [2]
Na serveru GOG.com je zdarma ke stažení velký grafický balík High Resolution Texture Pack, který Vám "otevře" možnost luxusního hraní v rozlišeních 2K (2560 x 1440) a 4K (3840 x 2160 pixelů).
Velká Galerie
YouTube
Fallout 4 – Announcement Trailer |
Fallout 4 – Far Harbor Official Trailer |
FALLOUT 4 Gameplay Walkthrough FULL GAME (4K 60FPS PC ULTRA) – No Commentary |
Fallout 4: Nuka-World Official Trailer |
Reference
Externí odkazy
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|