Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
Crysis 3
Z Multimediaexpo.cz
(++) |
(→Dějová zápletka: ++) |
||
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze.) | |||
Řádka 20: | Řádka 20: | ||
Podobně jako předchozí hry ze série Crysis je i Crysis 3 střílečkou z pohledu první osoby. | Podobně jako předchozí hry ze série Crysis je i Crysis 3 střílečkou z pohledu první osoby. | ||
- | Hráči se ujímají kontroly nad Prorokem, který postupuje New Yorkem, aby porazil Ceph, technologicky vyspělou mimozemskou rasu. | + | Hráči se ujímají kontroly nad Prorokem, který postupuje [[New York|New Yorkem]], aby porazil Ceph, technologicky vyspělou mimozemskou rasu. V průběhu hry se hráči mohou posouvat, sprintovat, skákat a krčit se. Při setkání s nepřáteli je hráči mohou porazit pomocí zbraní nebo složeného luku, použitím výbušnin, jako jsou granáty a C4, nebo útokem zblízka. Provádění určitých pohybů spotřebovává energii z nanoobleku, brnění, které Prophet nosí. Pokud je energie v nanoobleku příliš málo, hráči nemohou některé schopnosti provádět nebo využívat – musí počkat, dokud se energie nedoplní. Hráči díky tomu mají za úkol hospodařit s energií. Ve hře byla aktualizována umělá inteligence, která umožňuje nepřátelům rychleji reagovat na útoky hráčů. Nepřátelé se mohou při útoku krýt a mohou využívat strategie, aby si vzájemně pomáhali a podporovali se v útocích. |
- | V průběhu hry se hráči mohou posouvat, sprintovat, skákat a krčit se. Při setkání s nepřáteli je hráči mohou porazit pomocí zbraní nebo složeného luku, | + | |
- | použitím výbušnin, jako jsou granáty a C4, nebo útokem zblízka. Provádění určitých pohybů spotřebovává energii z nanoobleku, brnění, které Prophet nosí. | + | |
- | Pokud je energie v nanoobleku příliš málo, hráči nemohou některé schopnosti provádět nebo využívat | + | |
- | Hráči | + | |
- | Nepřátelé se mohou při útoku krýt a mohou využívat strategie, aby si vzájemně pomáhali a podporovali se v útocích. | + | |
Nanosuit umožňuje hráčům identifikovat úroveň ohrožení a zbraně, které nepřátelé drží. Hráči mohou označovat nepřátele a předměty zapnutím hledí a mohou zpozorovat nepřátele pomocí nanovidění, který detekuje teplo nepřátel i spojenců. Úrovně jsou otevřenější než ve hře Crysis 2. Hráči mají větší volnost a mohou si zvolit herní styl založený na přímé konfrontaci, nebo na diskrétnějším a skrytějším přístupu, aby se vypořádali s nepřáteli a splnili své cíle. Neexistuje žádný jednoznačný způsob, jak překonat sedm úrovní hry. | Nanosuit umožňuje hráčům identifikovat úroveň ohrožení a zbraně, které nepřátelé drží. Hráči mohou označovat nepřátele a předměty zapnutím hledí a mohou zpozorovat nepřátele pomocí nanovidění, který detekuje teplo nepřátel i spojenců. Úrovně jsou otevřenější než ve hře Crysis 2. Hráči mají větší volnost a mohou si zvolit herní styl založený na přímé konfrontaci, nebo na diskrétnějším a skrytějším přístupu, aby se vypořádali s nepřáteli a splnili své cíle. Neexistuje žádný jednoznačný způsob, jak překonat sedm úrovní hry. | ||
Místo toho se hráči mohou vydat různými alternativními cestami k dosažení svých cílů. | Místo toho se hráči mohou vydat různými alternativními cestami k dosažení svých cílů. | ||
- | Hráči mohou bojovat proti nepřátelům pomocí široké škály pomůcek a zbraní a pomocí schopností, které jim poskytuje nanooblek. Mohou využívat neviditelný plášť, aby se vyhnuli nepřátelům, zabránili svému odhalení nebo prováděli tiché zákroky. | + | Hráči mohou bojovat proti nepřátelům pomocí široké škály pomůcek a zbraní a pomocí schopností, které jim poskytuje nanooblek. Mohou využívat neviditelný plášť, aby se vyhnuli nepřátelům, zabránili svému odhalení nebo prováděli tiché zákroky. Nanooblek má také režim brnění, který snižuje množství obdrženého poškození výměnou za nižší rychlost pohybu. Ve hře Crysis 3 jsou představeny nové zbraně, například složený luk. Hráči mohou luk používat i v režimu maskování. Při použití jiných střelných zbraní je maskování narušeno a nemůže fungovat, dokud nevychladne. Šípy mohou hráči po použití sbírat. Hráči se mohou nabourávat do techniky nepřátel, což je jedna z nových funkcí hry. Kromě toho mohou hráči hackovat bezpečnostní kódy, zbraňové schránky, technologii Ceph, miny, lasery a strážní věže, které lze využít v boji proti nepřátelům. Hráči si také mohou vylepšovat a upravovat své zbraně a nanooblek. Mohou měnit nástavce a typy munice pro své zbraně. Například u luku mohou hráči měnit mezi výbušnými šípy a elektrickými šípy. Nanooblek lze vylepšovat sbíráním různých modulů pro vylepšení obleku rozesetých po celém herním světě. Tato vylepšení mohou zvýšit vlastnosti obleku a posílit nebo odemknout nové schopnosti hráčů při postupu hrou. |
- | Nanooblek má také režim brnění, který snižuje množství obdrženého poškození výměnou za nižší rychlost pohybu. Ve hře Crysis 3 jsou představeny nové zbraně, například složený luk. Hráči mohou luk používat i v režimu maskování. | + | |
- | Při použití jiných střelných zbraní je maskování narušeno a nemůže fungovat, dokud nevychladne. Šípy mohou hráči po použití sbírat. Hráči se mohou nabourávat do techniky nepřátel, což je jedna z nových funkcí hry. Kromě toho mohou hráči hackovat bezpečnostní kódy, | + | |
- | zbraňové schránky, technologii Ceph, miny, lasery a strážní věže, které lze využít v boji proti nepřátelům. Hráči si také mohou vylepšovat a upravovat své zbraně a nanooblek. Mohou měnit nástavce a typy munice pro své zbraně. Například u luku mohou hráči měnit mezi výbušnými šípy a elektrickými šípy. | + | |
== Multiplayer == | == Multiplayer == | ||
Řádka 41: | Řádka 33: | ||
v níž interagují s objekty prostředí a vytvářejí tak překážky pro nepřátelské hráče a taktické výhody pro sebe. Na tuto schopnost interakce s prostředím tým silně tlačil vydavatel EA. | v níž interagují s objekty prostředí a vytvářejí tak překážky pro nepřátelské hráče a taktické výhody pro sebe. Na tuto schopnost interakce s prostředím tým silně tlačil vydavatel EA. | ||
- | V Crysis 3 je zaveden vylepšený systém kill streak, který umožňuje hráčům získávat odměny za zabití nepřátelských hráčů a zároveň sbírat jejich | + | V Crysis 3 je zaveden vylepšený systém kill streak, který umožňuje hráčům získávat odměny za zabití nepřátelských hráčů a zároveň sbírat jejich psí známky. Tento vylepšený systém zabíjení zahrnuje sbírání psích známek, které po zabití upustí nepřátelští hráči. Výhody získané tímto způsobem se liší mapu od mapy. Jsou to Maximum Radar, Swarmer, Gamma Burst, EMP a Maximum Nanosuit, který odhaluje polohu nepřátelských hráčů na mini mapě. |
== Dějová zápletka == | == Dějová zápletka == | ||
Řádka 47: | Řádka 39: | ||
Hráči se ujmou role Proroka, který se vrací do New Yorku v roce 2047, 24 let po událostech hry Crysis 2. Zjišťuje, že město bylo uzavřeno do obřího nanodómu vytvořeného zkorumpovanou korporací CELL. Newyorský Dóm svobody je skutečný městský prales plný přerostlých stromů, hustých bažin a dravých řek. Uvnitř Dómu svobody se nachází sedm odlišných a zrádných prostředí známých jako Sedm divů. Prophet je prý na "misi pomsty" poté, co odhalil pravdu o motivech společnosti CELL k vybudování karanténního Nanodómu. | Hráči se ujmou role Proroka, který se vrací do New Yorku v roce 2047, 24 let po událostech hry Crysis 2. Zjišťuje, že město bylo uzavřeno do obřího nanodómu vytvořeného zkorumpovanou korporací CELL. Newyorský Dóm svobody je skutečný městský prales plný přerostlých stromů, hustých bažin a dravých řek. Uvnitř Dómu svobody se nachází sedm odlišných a zrádných prostředí známých jako Sedm divů. Prophet je prý na "misi pomsty" poté, co odhalil pravdu o motivech společnosti CELL k vybudování karanténního Nanodómu. | ||
- | Po událostech hry Crysis 2 Psycho a Prophet cestují po světě a hledají Alfa Ceph, nejvyššího vůdce Cephů. Prophet a Psycho nakonec Alfa Ceph vypátrají v Rusku a uvězní ho. Krátce poté však korporace CELL | + | Po událostech hry Crysis 2 Psycho a Prophet cestují po světě a hledají Alfa Ceph, nejvyššího vůdce Cephů. Prophet a Psycho nakonec Alfa Ceph vypátrají v Rusku a uvězní ho. Krátce poté však korporace CELL, která se nyní pokouší o globální nadvládu nad zemí a technologiemi, zneškodní Proroka na [[Sibiř]]i a zajme všechny vojáky v nanooblecích. Potom z nich stáhne kůži z obleků, aby získala zpět genetiku Cephů, která je v nich uložena. CELL převeze Proroka do zařízení v New Yorku, uzavřeného v obřím "nanodómu", aby ho stáhl z kůže. Zachrání ho síly odporu vedené Claire Fontanelliovou a Karlem Ernstem Raschem, protože Prophet je jediným zbývajícím držitelem nanoobleku, který může ještě CELL zastavit. |
- | + | ||
- | která se nyní pokouší o globální nadvládu nad zemí a technologiemi, zneškodní | + | |
- | která je v nich uložena. CELL převeze Proroka do zařízení v New Yorku, uzavřeného v obřím "nanodómu", aby ho stáhl z kůže. Zachrání ho síly odporu vedené Claire Fontanelliovou a Karlem Ernstem Raschem, | + | |
- | protože Prophet je jediným zbývajícím držitelem nanoobleku, který může CELL zastavit. | + | |
Psycho, kterého Claire po stažení z kůže zachránila, Prorokovi vysvětlí, že během jeho nepřítomnosti CELL použil technologii Ceph k výrobě neomezené energie, a získala monopol na dodávky energie na světě. Ti, kdo nemohli za energii platit, byli zotročeni dluhem vůči CELL. Zdroj energie, kterou CELL vyrábí pro celý svět, zvaný Systém X, se nachází v nyní opuštěném New Yorku. Skupina odporu chce Systém X zničit, aby osvobodila svět od CELL. | Psycho, kterého Claire po stažení z kůže zachránila, Prorokovi vysvětlí, že během jeho nepřítomnosti CELL použil technologii Ceph k výrobě neomezené energie, a získala monopol na dodávky energie na světě. Ti, kdo nemohli za energii platit, byli zotročeni dluhem vůči CELL. Zdroj energie, kterou CELL vyrábí pro celý svět, zvaný Systém X, se nachází v nyní opuštěném New Yorku. Skupina odporu chce Systém X zničit, aby osvobodila svět od CELL. | ||
Řádka 57: | Řádka 45: | ||
Poté, co Psycho a Prophet zneškodní jádro Systému X, se ukáže, že se jedná o systémový protokol navržený tak, aby zadržoval Alfa Ceph a zároveň odčerpával energii z mimozemšťana. | Poté, co Psycho a Prophet zneškodní jádro Systému X, se ukáže, že se jedná o systémový protokol navržený tak, aby zadržoval Alfa Ceph a zároveň odčerpával energii z mimozemšťana. | ||
- | Byl však spuštěn sekundární obranný protokol, který způsobil sebedestrukci energetického zařízení. Alfa Ceph, osvobozený od zadržování, otevře červí díru do domovského světa Cephů. Plánují vyslat mocnou kastu cefských válečníků, aby červí dírou napadli Zemi a terraformovali ji za cenu zániku veškerého místního života. | + | Byl však spuštěn sekundární obranný protokol, který způsobil sebedestrukci energetického zařízení. Alfa Ceph, osvobozený od zadržování, otevře červí díru do domovského světa Cephů. Plánují vyslat mocnou kastu cefských válečníků, aby červí dírou napadli Zemi a terraformovali ji za cenu zániku veškerého místního života. Když už Alfa Ceph není v klidu, koordinátor Cephů se znovu aktivuje a následuje koordinovaný útok Cephů. |
- | Když už Alfa Ceph není v klidu, koordinátor Cephů se znovu aktivuje a následuje koordinovaný útok Cephů. | + | |
Poté, co Prophet odhalí své potenciální schopnosti odstraněním některých nervových bloků ve svém obleku, dozvídá se, že CELL hodlá Archanděla využít, satelitní zařízení pro distribuci energie, | Poté, co Prophet odhalí své potenciální schopnosti odstraněním některých nervových bloků ve svém obleku, dozvídá se, že CELL hodlá Archanděla využít, satelitní zařízení pro distribuci energie, | ||
- | které může čerpat energii ze světové energetické sítě, jako směrovanou energetickou zbraň ke zničení Alpha Ceph. Jeho odpálení by způsobilo řetězovou reakci, která by zničila Zemi. Vypnou zbraň dříve, než získá dostatek energie k výstřelu. | + | které může čerpat energii ze světové energetické sítě, jako směrovanou energetickou zbraň ke zničení Alpha Ceph. Jeho odpálení by způsobilo řetězovou reakci, která by zničila Zemi. Vypnou zbraň dříve, než získá dostatek energie k výstřelu. Cestou Psycho zjistí, že Claire byla jedním z vědců, kteří ho neochotně stáhli z kůže, což způsobí třenice v jeho dosavadním romantickém vztahu s ní. Naneštěstí je Karl, který tajně použil technologii Ceph k prodloužení svého života, posedlý Ceph a kriticky zraní Claire, přičemž psychicky ochromí Proroka. Poté, co ho Psycho postřelil, získá zpět kontrolu a obětuje se, aby odlákal pozornost Alfa Cefa. Prophet, Psycho a Claire nastoupí do VTOL a bojují s Cephskými loděmi, které nakonec havarují. |
- | Cestou Psycho zjistí, že Claire byla jedním z vědců, kteří ho neochotně stáhli z kůže, což způsobí třenice v jeho dosavadním romantickém vztahu s ní. Naneštěstí je Karl, který tajně použil technologii Ceph k prodloužení svého života, posedlý Ceph a kriticky zraní Claire, přičemž psychicky ochromí Proroka. Poté, co ho Psycho postřelil, získá zpět kontrolu a obětuje se, aby odlákal pozornost Alfa Cefa. Prophet, Psycho a Claire nastoupí do VTOL a bojují s Cephskými loděmi, které nakonec havarují. | + | |
Claire při tom umírá. Psycho, zarmoucený její smrtí, naříká Prorokovi, že je bezmocný, protože už nemá nanooblek. Poté, co se dozví, že ho absence nanoobleku dříve zachránila před Karlovou kontrolou, Psycho, nyní vystupující pod svým pravým jménem Michael, najde další VTOL, aby Proroka odvezl k Cephům. | Claire při tom umírá. Psycho, zarmoucený její smrtí, naříká Prorokovi, že je bezmocný, protože už nemá nanooblek. Poté, co se dozví, že ho absence nanoobleku dříve zachránila před Karlovou kontrolou, Psycho, nyní vystupující pod svým pravým jménem Michael, najde další VTOL, aby Proroka odvezl k Cephům. | ||
- | Michael a Prophet míří k Alfě Ceph, ale jsou zdrženi Cephskou hlavní myslí. Prophet si najde cestu skrz hordy Cephské armády a zabije Alfa Cefa, který následně zabije všechny ostatní Cephské vojáky v oblasti. Nemají však dostatek času na zničení struktury Cephské červí díry a paprsek, který červí díru pohání, vtáhne Proroka do vesmíru. Nyní na oběžné dráze kolem Země Prophet spatří, jak červí dírou proplouvá obrovská cephská válečná loď. | + | Michael a Prophet míří k Alfě Ceph, ale jsou zdrženi Cephskou hlavní myslí. Prophet si najde cestu skrz hordy Cephské armády a zabije Alfa Cefa, který následně zabije všechny ostatní Cephské vojáky v oblasti. Nemají však dostatek času na zničení struktury Cephské červí díry a paprsek, který červí díru pohání, vtáhne Proroka do vesmíru. Nyní na oběžné dráze kolem Země Prophet spatří, jak červí dírou proplouvá obrovská cephská válečná loď. Prorok si vzpomene na Archandělovu sílu, probudí se, nabourá se do satelitu a pomocí něj zničí válečnou loď, čímž zhroutí červí díru a zabrání Cephské kastě válečníků invazi na Zemi. Prorok je vytlačen zpět na Zemi. Ztroskotá ve vodě poblíž Lingshanských ostrovů, kde se před 27 lety odehrály události hry Crysis. |
- | Prorok si vzpomene na Archandělovu sílu, probudí se, nabourá se do satelitu a pomocí něj zničí válečnou loď, čímž zhroutí červí díru a zabrání Cephské kastě válečníků invazi na Zemi. Prorok je vytlačen zpět na Zemi. Ztroskotá ve vodě poblíž Lingshanských ostrovů, kde se před 27 lety odehrály události hry Crysis. | + | |
Když se Prophet druhý den ráno probudí, nachází se v opuštěné chatrči na Lingshanu. Televize hrající v pozadí ho informuje, že aktiva společnosti CELL byla zmrazena senátorem Stricklandem, protože korporace je vyšetřována. Když jsou z nanoobleku vyjmuty nervové bloky, vnější vrstva obleku se změní tak, aby reformovala Prophetovo bývalé fyzické tělo a vzkřísila ho. Vyjde na pláž a vzdá se své minulosti tím, že hodí své přívěsky do vody. Poté se rozhodne, že od té chvíle bude používat své skutečné jméno "Laurence Barnes". Hra končí tím, že se Prophet vrátí do kůlny a aktivuje svou schopnost skrývání. V post-kreditové scéně jsou dva vojáci CELL zastřeleni Michaelem poté, co nahnali tři členy rady do bunkru. Michael oznámí, že by rád podal členům rady stížnost | Když se Prophet druhý den ráno probudí, nachází se v opuštěné chatrči na Lingshanu. Televize hrající v pozadí ho informuje, že aktiva společnosti CELL byla zmrazena senátorem Stricklandem, protože korporace je vyšetřována. Když jsou z nanoobleku vyjmuty nervové bloky, vnější vrstva obleku se změní tak, aby reformovala Prophetovo bývalé fyzické tělo a vzkřísila ho. Vyjde na pláž a vzdá se své minulosti tím, že hodí své přívěsky do vody. Poté se rozhodne, že od té chvíle bude používat své skutečné jméno "Laurence Barnes". Hra končí tím, že se Prophet vrátí do kůlny a aktivuje svou schopnost skrývání. V post-kreditové scéně jsou dva vojáci CELL zastřeleni Michaelem poté, co nahnali tři členy rady do bunkru. Michael oznámí, že by rád podal členům rady stížnost | ||
Řádka 75: | Řádka 60: | ||
Rozpočet na její vývoj byl výrazně nižší než u hry Crysis 2, protože zdroje a pracovní síly byly přesunuty na vývoj jiných her. V důsledku toho na hře během 23 měsíců vývoje pracovalo jen asi 100 lidí. Rozpočet hry činil přibližně 66 milionů dolarů. | Rozpočet na její vývoj byl výrazně nižší než u hry Crysis 2, protože zdroje a pracovní síly byly přesunuty na vývoj jiných her. V důsledku toho na hře během 23 měsíců vývoje pracovalo jen asi 100 lidí. Rozpočet hry činil přibližně 66 milionů dolarů. | ||
- | Hra [[Crysis 2]] byla kritizována za opuštění ostrovního prostředí původní hry Crysis. Studio se rozhodlo obnovit New York a zasadit hru do postapokalyptického prostředí. Za tímto účelem představilo koncept nazvaný "Nanodome", kopuli zřízenou společností CELL, která izolovala New York, jenž se během let proměnil v ruiny. Rostliny se výrazně rozrostly, což vedlo k vytvoření prostředí, které je mixem mezi městským prostředím a prostředím džungle z minulých dvou her. Rozhodnutí vytvořit toto prostředí padlo proto, že se tým chtěl držet dál od typického městského válečného pole, které se objevuje v jiných hrách stejného žánru. Namísto deštného pralesa v opuštěné pustině je použit nanodom, který fixuje tvar lesa, a Crytek doufal, že bude definovat atmosféru a příběh hry. | + | Hra [[Crysis 2]] byla kritizována za opuštění ostrovního prostředí původní hry Crysis. Studio se rozhodlo obnovit [[New York]] a zasadit hru do postapokalyptického prostředí. Za tímto účelem představilo koncept nazvaný "Nanodome", kopuli zřízenou společností CELL, která izolovala New York, jenž se během let proměnil v ruiny. Rostliny se výrazně rozrostly, což vedlo k vytvoření prostředí, které je mixem mezi městským prostředím a prostředím džungle z minulých dvou her. Rozhodnutí vytvořit toto prostředí padlo proto, že se tým chtěl držet dál od typického městského válečného pole, které se objevuje v jiných hrách stejného žánru. Namísto deštného pralesa v opuštěné pustině je použit nanodom, který fixuje tvar lesa, a Crytek doufal, že bude definovat atmosféru a příběh hry. |
- | Hlavním hrdinou hry je Prophet, držitel nanoobleku, který se již dříve objevil ve hrách Crysis a Crysis 2. V Crysis 3 se vrací, protože jej Crytek považoval za nejkomplexnější postavu, která má v sérii nejdelší dědictví. Při jeho navrhování se tým inspiroval hlavním hrdinou filmu District 9. Zabiják Psycho z původních her [[Crysis]] a [[Crysis Warhead]] se vrací jako Prophetův společník. Hra se točí kolem Prophetovy snahy vykoupit se pomstou poté, co zjistí, že jeho bývalí členové jednotky jsou mrtví. | + | Hlavním hrdinou hry je Prophet, držitel nanoobleku, který se již dříve objevil ve hrách Crysis a Crysis 2. V Crysis 3 se vrací, protože jej Crytek považoval za nejkomplexnější postavu, která má v sérii nejdelší dědictví. Při jeho navrhování se tým inspiroval hlavním hrdinou filmu District 9. Zabiják Psycho z původních her [[Crysis]] a [[Crysis Warhead]] se vrací jako Prophetův společník. Hra se točí kolem Prophetovy snahy vykoupit se pomstou poté, co zjistí, že jeho bývalí členové jednotky jsou mrtví. Příběh se zabývá tématy vykoupení a pomsty a také vztahem mezi lidmi a technologií. |
- | Příběh se zabývá tématy vykoupení a pomsty a také vztahem mezi lidmi a technologií. | + | |
Na rozdíl od původní hry Crysis, která dává hráčům větší volnost při prozkoumávání, byla hra Crysis 2 kritizována za přílišnou lineárnost. V důsledku toho se společnost Crytek při vývoji kampaně hry pokusila integrovat dva hlavní aspekty předchozích dílů, svobodu danou v původním Crysis a linearitu Crysis 2. Přestože hra není tak otevřená jako první polovina Crysis, jsou mapy v této hře výrazně větší než v předchozích dílech. Několik lineárních segmentů zůstalo zachováno. | Na rozdíl od původní hry Crysis, která dává hráčům větší volnost při prozkoumávání, byla hra Crysis 2 kritizována za přílišnou lineárnost. V důsledku toho se společnost Crytek při vývoji kampaně hry pokusila integrovat dva hlavní aspekty předchozích dílů, svobodu danou v původním Crysis a linearitu Crysis 2. Přestože hra není tak otevřená jako první polovina Crysis, jsou mapy v této hře výrazně větší než v předchozích dílech. Několik lineárních segmentů zůstalo zachováno. | ||
Společnost Crytek označila herní mapy jako "akční bubliny", které hráče nutně nedrží na malém místě, ale umožňují jim volný pohyb. Linearita byla zachována, protože se vývojáři domnívali, že přítomnost takových segmentů může hráčům pomoci zažít skutečně "epické" momenty. Crytek doufal, že otevřením úrovní by mohli hráčům poskytnout pocit kontroly a umožnit jim naplánovat a provádět strategii. Sedm úrovní hry bylo vyvíjeno současně a soustředění fází hratelnosti, umění a optimalizace úrovně trvalo přibližně dva týdny. | Společnost Crytek označila herní mapy jako "akční bubliny", které hráče nutně nedrží na malém místě, ale umožňují jim volný pohyb. Linearita byla zachována, protože se vývojáři domnívali, že přítomnost takových segmentů může hráčům pomoci zažít skutečně "epické" momenty. Crytek doufal, že otevřením úrovní by mohli hráčům poskytnout pocit kontroly a umožnit jim naplánovat a provádět strategii. Sedm úrovní hry bylo vyvíjeno současně a soustředění fází hratelnosti, umění a optimalizace úrovně trvalo přibližně dva týdny. | ||
- | Dalším tématem ve hře je "lov", a proto bylo mnoho zbraní postaveno na tomto konceptu. Studio se chtělo držet dál od typického designu zbraní a nechtělo, aby se zbraň jednoduše odlišovala od Crysis 3 a Crysis 2. | + | Dalším tématem ve hře je "lov", a proto bylo mnoho zbraní postaveno na tomto konceptu. Studio se chtělo držet dál od typického designu zbraní a nechtělo, aby se zbraň jednoduše odlišovala od Crysis 3 a Crysis 2. |
Cílem týmu bylo využít zbraně k vytvoření příběhu. Ve hře se nachází složený luk, který připomíná zbraň, kterou často používá lovec. Hratelnost hry je postavena na třech pilířích, přístupu, přizpůsobení a útoku. Hráči mají často za úkol dělat detekci, zjišťovat a učit se chování a vzorce chování nepřátel předtím, než zaútočí. S lukem jsou hráči vybízeni k tomu, aby hru hráli skrytě, což rozšiřuje herní boj. Byla vyvinuta nová funkce zvaná "hackování". Podle společnosti Crytek hraje hackování v celé hře velkou roli. | Cílem týmu bylo využít zbraně k vytvoření příběhu. Ve hře se nachází složený luk, který připomíná zbraň, kterou často používá lovec. Hratelnost hry je postavena na třech pilířích, přístupu, přizpůsobení a útoku. Hráči mají často za úkol dělat detekci, zjišťovat a učit se chování a vzorce chování nepřátel předtím, než zaútočí. S lukem jsou hráči vybízeni k tomu, aby hru hráli skrytě, což rozšiřuje herní boj. Byla vyvinuta nová funkce zvaná "hackování". Podle společnosti Crytek hraje hackování v celé hře velkou roli. | ||
Souboje ve hře byly také zrychleny oproti předchozím dílům. | Souboje ve hře byly také zrychleny oproti předchozím dílům. | ||
Řádka 98: | Řádka 82: | ||
== Marketing a uvedení na trh == | == Marketing a uvedení na trh == | ||
- | + | V listopadu 2010 Nathan Camarillo, výkonný producent společnosti Crytek, prozradil, že série Crysis by mohla být potenciálně velmi dlouhotrvající sérií, protože podle společnosti je pro hráče snadné se do jejího univerza dostat a investovat do něj. | |
- | V listopadu 2010 Nathan Camarillo, výkonný producent společnosti Crytek, prozradil, že série Crysis by mohla být potenciálně velmi dlouhotrvající sérií, protože podle společnosti | + | |
- | je pro hráče snadné se do jejího univerza dostat a investovat do něj. | + | |
Příběhové prvky hry byly naplánovány již v lednu 2011. Přesto Cevat Yerli, generální ředitel společnosti Crytek, prohlásil, že pokud by Crysis 2 nebyl úspěšný titul, | Příběhové prvky hry byly naplánovány již v lednu 2011. Přesto Cevat Yerli, generální ředitel společnosti Crytek, prohlásil, že pokud by Crysis 2 nebyl úspěšný titul, | ||
Řádka 154: | Řádka 136: | ||
- | {{Flickr|Crysis+3}}{{ | + | {{Flickr|Crysis+3}}{{220 sociálních sítí}} |
[[Kategorie:Crysis]] | [[Kategorie:Crysis]] | ||
[[Kategorie:FPS počítačové hry a videohry]] | [[Kategorie:FPS počítačové hry a videohry]] |
Aktuální verze z 29. 5. 2022, 22:08
Crysis 3 je střílečka z pohledu první osoby z roku 2013, kterou vyvinula společnost Crytek a vydala společnost Electronic Arts. Jedná se o třetí hru ze série Crysis, která navazuje na videohru Crysis 2 z roku 2011. Multiplayerovou část hry vyvinula společnost Crytek UK. Příběh hry Crysis 3 se točí kolem zabijáka Propheta, držitele nanoobleku, který se vydává na cestu pomsty proti Alpha Cephu, vůdci mimozemské rasy Ceph.
Příběh hry slouží jako praktický závěr celé trilogie Crysis.
Hratelnost se točí kolem používání nanoobleku, který hráčům poskytuje řadu schopností, například neviditelnost. Mezi novinky představené ve hře Crysis 3 patří nová schopnost nanoobleku nazvaná "Rip & Throw", složený luk a hackování, která hráčům umožňuje nabourávat se do vybavení nepřátel, dronů a bezpečnostních zařízení.
Hra se odehrává v postapokalyptickém New Yorku ve snaze spojit městskou krajinu z Crysis 2 a lesní prostředí z původní hry Crysis. Hra představuje "sedm divů", přičemž každý div má svou vlastní jedinečnou krajinu a taktické uspořádání. Vzhledem ke stížnostem na linearitu hry Crysis 2, byly úrovně hry otevřeny, aby hráči získali větší volnost. Vývojový tým také vynaložil úsilí na vytvoření emotivnějšího příběhu, a hlavní hrdina příběhu byl inspirován hlavní postavou filmu District 9. Na hře pracoval tým 100 lidí v rámci 23-měsíčního vývojového cyklu. Společnost Crytek UK vyvinula multiplayerovou část hry.
Hra byla oficiálně oznámena v dubnu 2012 a v únoru 2013 vyšla pro Microsoft Windows, PlayStation 3 a Xbox 360.
Ve vývoji byl i port pro Wii U, ale ten byl kvůli problémům ve vztazích mezi společnostmi Nintendo a EA zrušen. Hra se po vydání dočkala pozitivních recenzí. Chvála směřovala k výběru a přizpůsobení zbraní, menu, vizuální stránce a multiplayeru, zatímco byla kritizována za příběh, design úrovní, délku a zastaralé mechanismy ve srovnání s předchozími díly. S rozpočtem 66 milionů dolarů se hry během prvního měsíce prodalo 205 000 kopií, a pro Electronic Arts se stala komerčním neúspěchem. Hra byla později zařazena do kompilace Crysis Trilogy, která vyšla v únoru 2014.
Remasterovaná verze s názvem Crysis 3 Remastered, která navazuje na Crysis 2 Remastered, vyšla v roce 2021 pro Microsoft Windows, PlayStation 4, Xbox One a Nintendo Switch a rovněž přibalena jako součást kompilace Crysis Remastered Trilogy.
Obsah |
Základní popis
Podobně jako předchozí hry ze série Crysis je i Crysis 3 střílečkou z pohledu první osoby.
Hráči se ujímají kontroly nad Prorokem, který postupuje New Yorkem, aby porazil Ceph, technologicky vyspělou mimozemskou rasu. V průběhu hry se hráči mohou posouvat, sprintovat, skákat a krčit se. Při setkání s nepřáteli je hráči mohou porazit pomocí zbraní nebo složeného luku, použitím výbušnin, jako jsou granáty a C4, nebo útokem zblízka. Provádění určitých pohybů spotřebovává energii z nanoobleku, brnění, které Prophet nosí. Pokud je energie v nanoobleku příliš málo, hráči nemohou některé schopnosti provádět nebo využívat – musí počkat, dokud se energie nedoplní. Hráči díky tomu mají za úkol hospodařit s energií. Ve hře byla aktualizována umělá inteligence, která umožňuje nepřátelům rychleji reagovat na útoky hráčů. Nepřátelé se mohou při útoku krýt a mohou využívat strategie, aby si vzájemně pomáhali a podporovali se v útocích.
Nanosuit umožňuje hráčům identifikovat úroveň ohrožení a zbraně, které nepřátelé drží. Hráči mohou označovat nepřátele a předměty zapnutím hledí a mohou zpozorovat nepřátele pomocí nanovidění, který detekuje teplo nepřátel i spojenců. Úrovně jsou otevřenější než ve hře Crysis 2. Hráči mají větší volnost a mohou si zvolit herní styl založený na přímé konfrontaci, nebo na diskrétnějším a skrytějším přístupu, aby se vypořádali s nepřáteli a splnili své cíle. Neexistuje žádný jednoznačný způsob, jak překonat sedm úrovní hry. Místo toho se hráči mohou vydat různými alternativními cestami k dosažení svých cílů.
Hráči mohou bojovat proti nepřátelům pomocí široké škály pomůcek a zbraní a pomocí schopností, které jim poskytuje nanooblek. Mohou využívat neviditelný plášť, aby se vyhnuli nepřátelům, zabránili svému odhalení nebo prováděli tiché zákroky. Nanooblek má také režim brnění, který snižuje množství obdrženého poškození výměnou za nižší rychlost pohybu. Ve hře Crysis 3 jsou představeny nové zbraně, například složený luk. Hráči mohou luk používat i v režimu maskování. Při použití jiných střelných zbraní je maskování narušeno a nemůže fungovat, dokud nevychladne. Šípy mohou hráči po použití sbírat. Hráči se mohou nabourávat do techniky nepřátel, což je jedna z nových funkcí hry. Kromě toho mohou hráči hackovat bezpečnostní kódy, zbraňové schránky, technologii Ceph, miny, lasery a strážní věže, které lze využít v boji proti nepřátelům. Hráči si také mohou vylepšovat a upravovat své zbraně a nanooblek. Mohou měnit nástavce a typy munice pro své zbraně. Například u luku mohou hráči měnit mezi výbušnými šípy a elektrickými šípy. Nanooblek lze vylepšovat sbíráním různých modulů pro vylepšení obleku rozesetých po celém herním světě. Tato vylepšení mohou zvýšit vlastnosti obleku a posílit nebo odemknout nové schopnosti hráčů při postupu hrou.
Multiplayer
Hratelnost zůstává podobná i v režimu pro více hráčů. Na rozdíl od kampaně pro jednoho hráče, když hráči v režimech pro více hráčů sprintují nebo posilují své brnění, nespotřebovává žádnou energii z nanoobleku. K dispozici je 8 různých režimů s celkem 12 dostupnými mapami, na kterých můžete hrát. Jsou to Team Deathmatch, Deathmatch, Crash Site / Spears, Capture the Relay / Extraction, Hunter, Assault, Cell Vs Rebel, Developers Choice, Maximum Team Deathmatch a Maximum Deathmatch.
Po každé mapě jsou roztroušeny speciální mimozemské zbraně s nedostatkovým množstvím munice, které mohou hráči sebrat. Hráči mají k dispozici také novou pasivní schopnost nazvanou Roztrhni a hoď, v níž interagují s objekty prostředí a vytvářejí tak překážky pro nepřátelské hráče a taktické výhody pro sebe. Na tuto schopnost interakce s prostředím tým silně tlačil vydavatel EA.
V Crysis 3 je zaveden vylepšený systém kill streak, který umožňuje hráčům získávat odměny za zabití nepřátelských hráčů a zároveň sbírat jejich psí známky. Tento vylepšený systém zabíjení zahrnuje sbírání psích známek, které po zabití upustí nepřátelští hráči. Výhody získané tímto způsobem se liší mapu od mapy. Jsou to Maximum Radar, Swarmer, Gamma Burst, EMP a Maximum Nanosuit, který odhaluje polohu nepřátelských hráčů na mini mapě.
Dějová zápletka
Hráči se ujmou role Proroka, který se vrací do New Yorku v roce 2047, 24 let po událostech hry Crysis 2. Zjišťuje, že město bylo uzavřeno do obřího nanodómu vytvořeného zkorumpovanou korporací CELL. Newyorský Dóm svobody je skutečný městský prales plný přerostlých stromů, hustých bažin a dravých řek. Uvnitř Dómu svobody se nachází sedm odlišných a zrádných prostředí známých jako Sedm divů. Prophet je prý na "misi pomsty" poté, co odhalil pravdu o motivech společnosti CELL k vybudování karanténního Nanodómu.
Po událostech hry Crysis 2 Psycho a Prophet cestují po světě a hledají Alfa Ceph, nejvyššího vůdce Cephů. Prophet a Psycho nakonec Alfa Ceph vypátrají v Rusku a uvězní ho. Krátce poté však korporace CELL, která se nyní pokouší o globální nadvládu nad zemí a technologiemi, zneškodní Proroka na Sibiři a zajme všechny vojáky v nanooblecích. Potom z nich stáhne kůži z obleků, aby získala zpět genetiku Cephů, která je v nich uložena. CELL převeze Proroka do zařízení v New Yorku, uzavřeného v obřím "nanodómu", aby ho stáhl z kůže. Zachrání ho síly odporu vedené Claire Fontanelliovou a Karlem Ernstem Raschem, protože Prophet je jediným zbývajícím držitelem nanoobleku, který může ještě CELL zastavit.
Psycho, kterého Claire po stažení z kůže zachránila, Prorokovi vysvětlí, že během jeho nepřítomnosti CELL použil technologii Ceph k výrobě neomezené energie, a získala monopol na dodávky energie na světě. Ti, kdo nemohli za energii platit, byli zotročeni dluhem vůči CELL. Zdroj energie, kterou CELL vyrábí pro celý svět, zvaný Systém X, se nachází v nyní opuštěném New Yorku. Skupina odporu chce Systém X zničit, aby osvobodila svět od CELL.
Poté, co Psycho a Prophet zneškodní jádro Systému X, se ukáže, že se jedná o systémový protokol navržený tak, aby zadržoval Alfa Ceph a zároveň odčerpával energii z mimozemšťana.
Byl však spuštěn sekundární obranný protokol, který způsobil sebedestrukci energetického zařízení. Alfa Ceph, osvobozený od zadržování, otevře červí díru do domovského světa Cephů. Plánují vyslat mocnou kastu cefských válečníků, aby červí dírou napadli Zemi a terraformovali ji za cenu zániku veškerého místního života. Když už Alfa Ceph není v klidu, koordinátor Cephů se znovu aktivuje a následuje koordinovaný útok Cephů.
Poté, co Prophet odhalí své potenciální schopnosti odstraněním některých nervových bloků ve svém obleku, dozvídá se, že CELL hodlá Archanděla využít, satelitní zařízení pro distribuci energie, které může čerpat energii ze světové energetické sítě, jako směrovanou energetickou zbraň ke zničení Alpha Ceph. Jeho odpálení by způsobilo řetězovou reakci, která by zničila Zemi. Vypnou zbraň dříve, než získá dostatek energie k výstřelu. Cestou Psycho zjistí, že Claire byla jedním z vědců, kteří ho neochotně stáhli z kůže, což způsobí třenice v jeho dosavadním romantickém vztahu s ní. Naneštěstí je Karl, který tajně použil technologii Ceph k prodloužení svého života, posedlý Ceph a kriticky zraní Claire, přičemž psychicky ochromí Proroka. Poté, co ho Psycho postřelil, získá zpět kontrolu a obětuje se, aby odlákal pozornost Alfa Cefa. Prophet, Psycho a Claire nastoupí do VTOL a bojují s Cephskými loděmi, které nakonec havarují. Claire při tom umírá. Psycho, zarmoucený její smrtí, naříká Prorokovi, že je bezmocný, protože už nemá nanooblek. Poté, co se dozví, že ho absence nanoobleku dříve zachránila před Karlovou kontrolou, Psycho, nyní vystupující pod svým pravým jménem Michael, najde další VTOL, aby Proroka odvezl k Cephům.
Michael a Prophet míří k Alfě Ceph, ale jsou zdrženi Cephskou hlavní myslí. Prophet si najde cestu skrz hordy Cephské armády a zabije Alfa Cefa, který následně zabije všechny ostatní Cephské vojáky v oblasti. Nemají však dostatek času na zničení struktury Cephské červí díry a paprsek, který červí díru pohání, vtáhne Proroka do vesmíru. Nyní na oběžné dráze kolem Země Prophet spatří, jak červí dírou proplouvá obrovská cephská válečná loď. Prorok si vzpomene na Archandělovu sílu, probudí se, nabourá se do satelitu a pomocí něj zničí válečnou loď, čímž zhroutí červí díru a zabrání Cephské kastě válečníků invazi na Zemi. Prorok je vytlačen zpět na Zemi. Ztroskotá ve vodě poblíž Lingshanských ostrovů, kde se před 27 lety odehrály události hry Crysis.
Když se Prophet druhý den ráno probudí, nachází se v opuštěné chatrči na Lingshanu. Televize hrající v pozadí ho informuje, že aktiva společnosti CELL byla zmrazena senátorem Stricklandem, protože korporace je vyšetřována. Když jsou z nanoobleku vyjmuty nervové bloky, vnější vrstva obleku se změní tak, aby reformovala Prophetovo bývalé fyzické tělo a vzkřísila ho. Vyjde na pláž a vzdá se své minulosti tím, že hodí své přívěsky do vody. Poté se rozhodne, že od té chvíle bude používat své skutečné jméno "Laurence Barnes". Hra končí tím, že se Prophet vrátí do kůlny a aktivuje svou schopnost skrývání. V post-kreditové scéně jsou dva vojáci CELL zastřeleni Michaelem poté, co nahnali tři členy rady do bunkru. Michael oznámí, že by rád podal členům rady stížnost ohledně zacházení s ním v jedné z jejich "nemocnic".
Vývoj hry
Vývoj hry Crysis 3 začal v únoru 2011, dva měsíce před vydáním hry Crysis 2. Vývoj kampaně hry zajišťovala společnost Crytek, vývoj hry pro více hráčů společnost Crytek UK. Rozpočet na její vývoj byl výrazně nižší než u hry Crysis 2, protože zdroje a pracovní síly byly přesunuty na vývoj jiných her. V důsledku toho na hře během 23 měsíců vývoje pracovalo jen asi 100 lidí. Rozpočet hry činil přibližně 66 milionů dolarů.
Hra Crysis 2 byla kritizována za opuštění ostrovního prostředí původní hry Crysis. Studio se rozhodlo obnovit New York a zasadit hru do postapokalyptického prostředí. Za tímto účelem představilo koncept nazvaný "Nanodome", kopuli zřízenou společností CELL, která izolovala New York, jenž se během let proměnil v ruiny. Rostliny se výrazně rozrostly, což vedlo k vytvoření prostředí, které je mixem mezi městským prostředím a prostředím džungle z minulých dvou her. Rozhodnutí vytvořit toto prostředí padlo proto, že se tým chtěl držet dál od typického městského válečného pole, které se objevuje v jiných hrách stejného žánru. Namísto deštného pralesa v opuštěné pustině je použit nanodom, který fixuje tvar lesa, a Crytek doufal, že bude definovat atmosféru a příběh hry.
Hlavním hrdinou hry je Prophet, držitel nanoobleku, který se již dříve objevil ve hrách Crysis a Crysis 2. V Crysis 3 se vrací, protože jej Crytek považoval za nejkomplexnější postavu, která má v sérii nejdelší dědictví. Při jeho navrhování se tým inspiroval hlavním hrdinou filmu District 9. Zabiják Psycho z původních her Crysis a Crysis Warhead se vrací jako Prophetův společník. Hra se točí kolem Prophetovy snahy vykoupit se pomstou poté, co zjistí, že jeho bývalí členové jednotky jsou mrtví. Příběh se zabývá tématy vykoupení a pomsty a také vztahem mezi lidmi a technologií.
Na rozdíl od původní hry Crysis, která dává hráčům větší volnost při prozkoumávání, byla hra Crysis 2 kritizována za přílišnou lineárnost. V důsledku toho se společnost Crytek při vývoji kampaně hry pokusila integrovat dva hlavní aspekty předchozích dílů, svobodu danou v původním Crysis a linearitu Crysis 2. Přestože hra není tak otevřená jako první polovina Crysis, jsou mapy v této hře výrazně větší než v předchozích dílech. Několik lineárních segmentů zůstalo zachováno. Společnost Crytek označila herní mapy jako "akční bubliny", které hráče nutně nedrží na malém místě, ale umožňují jim volný pohyb. Linearita byla zachována, protože se vývojáři domnívali, že přítomnost takových segmentů může hráčům pomoci zažít skutečně "epické" momenty. Crytek doufal, že otevřením úrovní by mohli hráčům poskytnout pocit kontroly a umožnit jim naplánovat a provádět strategii. Sedm úrovní hry bylo vyvíjeno současně a soustředění fází hratelnosti, umění a optimalizace úrovně trvalo přibližně dva týdny.
Dalším tématem ve hře je "lov", a proto bylo mnoho zbraní postaveno na tomto konceptu. Studio se chtělo držet dál od typického designu zbraní a nechtělo, aby se zbraň jednoduše odlišovala od Crysis 3 a Crysis 2. Cílem týmu bylo využít zbraně k vytvoření příběhu. Ve hře se nachází složený luk, který připomíná zbraň, kterou často používá lovec. Hratelnost hry je postavena na třech pilířích, přístupu, přizpůsobení a útoku. Hráči mají často za úkol dělat detekci, zjišťovat a učit se chování a vzorce chování nepřátel předtím, než zaútočí. S lukem jsou hráči vybízeni k tomu, aby hru hráli skrytě, což rozšiřuje herní boj. Byla vyvinuta nová funkce zvaná "hackování". Podle společnosti Crytek hraje hackování v celé hře velkou roli. Souboje ve hře byly také zrychleny oproti předchozím dílům.
Jedním z hlavních cílů při vývoji hry Crysis 3 bylo výrazně posunout kvalitu grafiky, protože společnost se domnívala, že může účinně a silně vylepšit hratelnost. Hru pohání CryEngine 3, vlastní engine společnosti Crytek. Využívá některé z nejnovějších funkcí CryEngine 3, jako jsou volumetrické stíny mlhy, vylepšená dynamická vegetace, vylepšené plošné osvětlení a rozptýlené stíny. Poté, co hra Crysis 2 sklidila od hráčů počítačových her kritiku kvůli obětem v designu, které byly učiněny kvůli omezením. staršího konzolového hardwaru, společnost Crytek odpověděla, že PC verze Crysis 3 bude kvůli svým vysokým systémovým nárokům obrazně řečeno "tavit počítače". PC verze hry vyžadovala hodně dobrou grafickou kartu s podporou DirectX 11.
Stejně jako u Crysis 2 je hra multiplatformní a Crytek považoval vývoj konzolové verze hry za velkou překážku. Museli totiž "roztrhat engine na kusy", aby hru na konzolích zprovoznili.
Multiplayerovou část hry vytvořila společnost Crytek UK. Byla navržena tak, aby zlepšila efektivitu nanoobleku v online prostředí. Ve snaze vytvořit zapamatovatelné mapy tým navrhl trasy, které může hráč objevit až po prvním hraní. Společnost Crytek UK doufala, že tento přístup pomůže hráčům více se ponořit do herního světa. Režim Lovec, který byl v této hře představen, je velmi silně inspirován režimem Gladiátor ze hry TimeSplitters.
Rozhodnutí oddělit energii pro sprint od energie pro nanoobleky bylo způsobeno snahou vývojového týmu vytvořit větší úrovně a pomoci hráčům rychleji se pohybovat po mapě.
Hudbu ke hře složil Borislav Slavov, který již dříve vedl vývoj soundtracku ke hře Crysis 2. Pro hru byla složena nová hudba, zatímco některé další motivy z minulých dílů byla přearanžována. Téma hudby ve hře je změněno tak, aby odpovídalo postapokalyptickému prostředí hry. Hudba ve hře je dynamická a je navržena tak, aby odrážela herní styl hráčů. Výsledkem je, že když hráči použijí radikální přístup k dokončení misí, zazní vzrušující hudba na pozadí. Naopak když hráči hrají kradmo, bude hudba na pozadí relativně klidnější a tišší.
Marketing a uvedení na trh
V listopadu 2010 Nathan Camarillo, výkonný producent společnosti Crytek, prozradil, že série Crysis by mohla být potenciálně velmi dlouhotrvající sérií, protože podle společnosti je pro hráče snadné se do jejího univerza dostat a investovat do něj.
Příběhové prvky hry byly naplánovány již v lednu 2011. Přesto Cevat Yerli, generální ředitel společnosti Crytek, prohlásil, že pokud by Crysis 2 nebyl úspěšný titul, Crytek by jeho pokračování nevyvíjel. V březnu 2012 společnost Crytek teasovala "naprosto fantastický" projekt a oznámila, že úplné odhalení hry se bude konat v dubnu 2012. Hra byla omylem odhalena společností EA v jejím internetovém obchodě 11. dubna 2012. Z obchodu byla okamžitě odstraněna, ale později byl titul oficiálně oznámen 16. dubna 2012. Filmař Albert Hughes byl pověřen vytvořením filmu The 7 Wonders of Crysis 3, série šesti krátkých stylizovaných videí, z nichž každé představuje jiný aspekt hry.
Uzavřená alfa verze hry pro více hráčů určená pouze pro PC byla uvolněna vybraným uživatelům služby Origin 31. října 2012. Testování začalo 2. listopadu a skončilo 9. listopadu 2012. Pro konzolové platformy Xbox 360 a PlayStation 3 byla k dispozici veřejná betaverze multiplayeru obsahující dvě mapy ("Muzeum" a "Letiště") a dva herní režimy ("Místo havárie" a "Lovec"), a také pro PC prostřednictvím služby Origin. Beta byla zpřístupněna 29. ledna 2013 a skončila 12. února 2013. Společnosti Crytek a EA oznámily, že se bety zúčastnily 3 miliony lidí.
Hra Crysis 3 vyšla celosvětově 19. února 2013 v USA a 21. února 2013 ve Velké Británii pro Microsoft Windows, PlayStation 3 a Xbox 360. Verze pro Wii U byla zrušena poté, co se vztahy mezi společnostmi Nintendo a EA staly problematickými. Hunter Edition, která obsahuje exkluzivní herní předměty, a předčasný přístup ke složenému luku v multiplayerové části hry, byla vydána společně se hrou. Hráči, kteří si hru předobjednali, mohli také získat původní hru Crysis zdarma. Dne 4. března 2015 byla hra zpřístupněna pro systém Android prostřednictvím aplikace Nvidia Shield. Dne 20. února 2014 byl vydán balíček Crysis Trilogy, který se skládal z původní hry, Deluxe Edition Crysis, spolu s dalšími hrami ze série.
Dne 30. května 2013 oznámila společnost Electronic Arts stahovatelný obsah (DLC) The Lost Island. Toto DLC určené pouze pro více hráčů obsahuje dvě zbraně, čtyři mapy a dva multiplayerové balíčky. režimy nazvané "Frenzy" a "Possession". Stahovatelný obsah byl celosvětově vydán 4. července 2013 pro Microsoft Windows, PlayStation 3 a Xbox 360.
Crysis 3 Remastered
Na 21. května 2021 byla oznámena remasterovaná verze, která navazuje na Crysis Remastered. Pro konzole Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One a Microsoft Windows byla vydána 15. října 2021, a to v obou případech jako balíček s hrami Crysis Remastered a Crysis 2 Remastered, s názvem Crysis Remastered Trilogy, tak samostatně. Tato verze hry byla vyvinuta společně se společností Saber Interactive a je vydávána společností Crytek vlastním nákladem.
Kromě tradičních režimů pro více hráčů je ve hře obsažen nový režim pro více hráčů, režim Hunter. Jedná se o asymetrický režim pro více hráčů, ve kterém proti sobě stojí dva týmy hráčů hrající buď za lovce, nebo za vojáky z CELL. Tři třídy CELL jsou vybaveny zcela odlišnými zbraněmi a poražení vojáci se respawnují jako lovci a musí porazit své bývalé spoluhráče. Lovci jsou vybaveni nanooblekem a nekonečným pláštěm a také loveckým lukem, který umožňuje lovci střílet, i když je maskován. Lovci mají také přístup k termitovému hrotu šípu a CELL mají různé výbušniny a zbraně, které se mění v závislosti na vybrané třídě. PC verze hry pojme až 16 hráčů, zatímco konzolové verze podporují pouze 12 hráčů.
Velká Galerie
YouTube
CRYSIS 3 Full Game Walkthrough No Commentary (4K 60 FPS) |
Crysis 3 Full Gameplay Walkthrough Post-Human Warrior Difficulty 100% (No Commentary) |
CRYSIS 3 REMASTERED 4K Ultra Realistic Graphics + Ray Tracing (RTX 3090) |
Crysis 3 Remastered vs Original RTX 3080 4K Ultra Graphics Comparison |
Externí odkazy
- ORIGIN – Crysis 3 (anglicky)
- Podrobný popis (recenze, návod, cheaty)
- Games.cz – Crysis 3 (recenze)
- Games.cz – Crysis Remastered Trilogy (recenze)
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|