V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!

X (Twitter)

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi)
(+ Masivní vylepšení)
Řádka 1: Řádka 1:
 +
{{#Setlogo:Twitter08ico.png}}
[[Soubor:Twitter headquarters, San Francisco.jpg|thumb|230px|Hlavní budova firmy v [[San Francisco|San Franciscu]]]]
[[Soubor:Twitter headquarters, San Francisco.jpg|thumb|230px|Hlavní budova firmy v [[San Francisco|San Franciscu]]]]
'''Twitter''' je poskytovatel [[sociální síť|sociální sítě]] a [[mikroblog]]u, který umožňuje uživatelům posílat a číst příspěvky zaslané jinými uživateli, známé jako ''tweety''. Tweety jsou textové příspěvky dlouhé maximálně 140 znaků, které se zobrazují na uživatelově profilové stránce a na stránkách jeho odběratelů (''followers''). Přispěvatelé mohou omezit doručování příspěvků pouze na okruh svých přátel nebo povolit přístup k příspěvkům komukoliv, což je výchozí nastavení. Uživatelé zasílají nebo dostávají tweety přes stránku Twitteru, pomocí [[Short message service|krátkých textových zpráv (SMS)]] nebo externích aplikací. Služba je na Internetu zdarma, ale zasílání SMS zpráv je za běžný poplatek poskytovatele telefonních služeb.
'''Twitter''' je poskytovatel [[sociální síť|sociální sítě]] a [[mikroblog]]u, který umožňuje uživatelům posílat a číst příspěvky zaslané jinými uživateli, známé jako ''tweety''. Tweety jsou textové příspěvky dlouhé maximálně 140 znaků, které se zobrazují na uživatelově profilové stránce a na stránkách jeho odběratelů (''followers''). Přispěvatelé mohou omezit doručování příspěvků pouze na okruh svých přátel nebo povolit přístup k příspěvkům komukoliv, což je výchozí nastavení. Uživatelé zasílají nebo dostávají tweety přes stránku Twitteru, pomocí [[Short message service|krátkých textových zpráv (SMS)]] nebo externích aplikací. Služba je na Internetu zdarma, ale zasílání SMS zpráv je za běžný poplatek poskytovatele telefonních služeb.
Řádka 4: Řádka 5:
Od jeho založení v roce [[2006]] [[Jack Dorsey|Jackem Dorsey]] Twitter získal velký význam a popularitu na celém světě. Často se o něm mluví jako o „SMS internetu“ díky tomu, že stránky poskytují dobrou funkčnost (díky svému [[API|rozhraní pro programování aplikací – API]]) pro další desktopové a webové aplikace, které mohou odesílat a přijímat krátké textové zprávy. Tyto aplikace často zastiňují samotnou službu Twitter.
Od jeho založení v roce [[2006]] [[Jack Dorsey|Jackem Dorsey]] Twitter získal velký význam a popularitu na celém světě. Často se o něm mluví jako o „SMS internetu“ díky tomu, že stránky poskytují dobrou funkčnost (díky svému [[API|rozhraní pro programování aplikací – API]]) pro další desktopové a webové aplikace, které mohou odesílat a přijímat krátké textové zprávy. Tyto aplikace často zastiňují samotnou službu Twitter.
-
V současnosti jsou dostupné čtyři SMS brány se zkráceným telefonním číslem pro [[USA|Spojené státy americké]], [[Kanada|Kanadu]], [[Indie|Indii]] a pro [[Ostrov Man]], jehož číslo je mezinárodně použitelné. Zkrácené telefonní číslo je také pro uživatele [[Vodafone]] ve [[Spojené království|Spojeném království]]. Mnoho třetích stran poskytuje zasílání a přijímání tweetů přes e-mail.
+
V současnosti jsou dostupné čtyři SMS brány se zkráceným telefonním číslem pro [[Spojené státy americké]], [[Kanada|Kanadu]], [[Indie|Indii]] a pro [[Ostrov Man]], jehož číslo je mezinárodně použitelné. Zkrácené telefonní číslo je také pro uživatele [[Vodafone]] ve [[Spojené království|Spojeném království]]. Mnoho třetích stran poskytuje zasílání a přijímání tweetů přes e-mail.
-
Odhady počtu denních uživatelů se různí, protože společnost nevydala zprávu o počtu aktivních účtů. V [[listopad]]u [[2008]] Jeremiah Owyang z [[Forrester Research]] odhadl, že Twitter měl 4-5 milionů uživatelů.<ref name=Aneesh>[http://www.web-strategist.com/blog/2008/11/19/social-networks-site-usage-visitors-members-page-views-and-engagement-by-the-numbers-in-2008/  Silicon Valley – Social Networks Site Usage: Visitors, Members, Page Views, and Engagement by the Numbers in 2008 (anglicky)]</ref> V únoru 2009 zvěřejnil [[Compete.com]] na svém blogu, že Twitter je třetí nejčastěji používanou sociální sítí (první je [[Facebook]], druhý [[Myspace]]).<ref name=Kazeniac>[http://blog.compete.com/2009/02/09/facebook-myspace-twitter-social-network/ Compete.com – Social Networks: Facebook Takes Over Top Spot, Twitter Climbs (anglicky)]</ref> Blog uvádí, že měsíční počet unikátních návštěvníků je zhruba 6 milionů a počet návštěv se pohybuje měsíčně okolo 55 milionů.<ref name=Kazeniac/> V březnu 2009 blog [[Nielsen Company|Nielsen.com]] označil Twitter jako nejrychleji rostoucí stránku v kategorii členských komunit za únor 2009, podle kterého vzrostl o 1382%, [[Zimbio]] o 240% a [[Facebook]] o 228%.<ref name=McGiboney>[http://blog.nielsen.com/nielsenwire/online_mobile/twitters-tweet-smell-of-success/ Nielsen Company – Twitter's Tweet Smell of Success (anglicky)]</ref>
+
Odhady počtu denních uživatelů se různí, protože společnost nevydala zprávu o počtu aktivních účtů. V [[listopad]]u [[2008]] Jeremiah Owyang z <u>Forrester Research</u> odhadl, že Twitter měl 4-5 milionů uživatelů.<ref name=Aneesh>[http://www.web-strategist.com/blog/2008/11/19/social-networks-site-usage-visitors-members-page-views-and-engagement-by-the-numbers-in-2008/  Silicon Valley – Social Networks Site Usage: Visitors, Members, Page Views, and Engagement by the Numbers in 2008 (anglicky)]</ref> V únoru 2009 zvěřejnil <u>Compete.com</u> na svém blogu, že Twitter je třetí nejčastěji používanou sociální sítí (první je [[Facebook]], druhý [[Myspace]]).<ref name=Kazeniac>[http://blog.compete.com/2009/02/09/facebook-myspace-twitter-social-network/ Compete.com – Social Networks: Facebook Takes Over Top Spot, Twitter Climbs (anglicky)]</ref> Blog uvádí, že měsíční počet unikátních návštěvníků je zhruba 6 milionů a počet návštěv se pohybuje měsíčně okolo 55 milionů.<ref name=Kazeniac/> V březnu 2009 blog [[Nielsen Company|Nielsen.com]] označil Twitter jako nejrychleji rostoucí stránku v kategorii členských komunit za únor 2009, podle kterého vzrostl o 1382%, [[Zimbio]] o 240% a [[Facebook]] o 228%.<ref name=McGiboney>[http://blog.nielsen.com/nielsenwire/online_mobile/twitters-tweet-smell-of-success/ Nielsen Company – Twitter's Tweet Smell of Success (anglicky)]</ref>
-
== Galerie ikon (celkem 54) ==
+
Počet českých uživatelů se odhaduje na 76 000, což je ve srovnání s více než 3 miliony uživateli [[Facebook]]u zanedbatelné číslo.
 +
 
 +
Od [[6. srpen|6. srpna]] [[2012]] je Twitter dostupný i v češtině, zatím v [[Beta verze|beta verzi]].<ref>[http://tech.ihned.cz/facebook/c1-56929580-twitter-se-naucil-cesky-ve-140-znacich-se-zatim-bavi-jen-107-tisic-cechu-a-slovaku Twitter se naučil česky: Ve 140 znacích se zatím baví jen 107 tisíc Čechů a Slováků]</ref>
 +
 
 +
== Galerie ikon [[:Kategorie:Vector Twitter ikony|(celkem 54)]]  ==
<gallery>
<gallery>
Soubor:Twitter08ico.png
Soubor:Twitter08ico.png

Verze z 15. 12. 2013, 00:24

Hlavní budova firmy v San Franciscu

Twitter je poskytovatel sociální sítě a mikroblogu, který umožňuje uživatelům posílat a číst příspěvky zaslané jinými uživateli, známé jako tweety. Tweety jsou textové příspěvky dlouhé maximálně 140 znaků, které se zobrazují na uživatelově profilové stránce a na stránkách jeho odběratelů (followers). Přispěvatelé mohou omezit doručování příspěvků pouze na okruh svých přátel nebo povolit přístup k příspěvkům komukoliv, což je výchozí nastavení. Uživatelé zasílají nebo dostávají tweety přes stránku Twitteru, pomocí krátkých textových zpráv (SMS) nebo externích aplikací. Služba je na Internetu zdarma, ale zasílání SMS zpráv je za běžný poplatek poskytovatele telefonních služeb.

Od jeho založení v roce 2006 Jackem Dorsey Twitter získal velký význam a popularitu na celém světě. Často se o něm mluví jako o „SMS internetu“ díky tomu, že stránky poskytují dobrou funkčnost (díky svému rozhraní pro programování aplikací – API) pro další desktopové a webové aplikace, které mohou odesílat a přijímat krátké textové zprávy. Tyto aplikace často zastiňují samotnou službu Twitter.

V současnosti jsou dostupné čtyři SMS brány se zkráceným telefonním číslem pro Spojené státy americké, Kanadu, Indii a pro Ostrov Man, jehož číslo je mezinárodně použitelné. Zkrácené telefonní číslo je také pro uživatele Vodafone ve Spojeném království. Mnoho třetích stran poskytuje zasílání a přijímání tweetů přes e-mail.

Odhady počtu denních uživatelů se různí, protože společnost nevydala zprávu o počtu aktivních účtů. V listopadu 2008 Jeremiah Owyang z Forrester Research odhadl, že Twitter měl 4-5 milionů uživatelů.[1] V únoru 2009 zvěřejnil Compete.com na svém blogu, že Twitter je třetí nejčastěji používanou sociální sítí (první je Facebook, druhý Myspace).[2] Blog uvádí, že měsíční počet unikátních návštěvníků je zhruba 6 milionů a počet návštěv se pohybuje měsíčně okolo 55 milionů.[2] V březnu 2009 blog Nielsen.com označil Twitter jako nejrychleji rostoucí stránku v kategorii členských komunit za únor 2009, podle kterého vzrostl o 1382%, Zimbio o 240% a Facebook o 228%.[3]

Počet českých uživatelů se odhaduje na 76 000, což je ve srovnání s více než 3 miliony uživateli Facebooku zanedbatelné číslo.

Od 6. srpna 2012 je Twitter dostupný i v češtině, zatím v beta verzi.[4]

Obsah

Galerie ikon (celkem 54)

Související šablony

Reference

  1. Silicon Valley – Social Networks Site Usage: Visitors, Members, Page Views, and Engagement by the Numbers in 2008 (anglicky)
  2. 2,0 2,1 Compete.com – Social Networks: Facebook Takes Over Top Spot, Twitter Climbs (anglicky)
  3. Nielsen Company – Twitter's Tweet Smell of Success (anglicky)
  4. Twitter se naučil česky: Ve 140 znacích se zatím baví jen 107 tisíc Čechů a Slováků

Externí odkazy


Flickr.com nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
X (Twitter)
Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
X (Twitter)